מקרי מחלת החצבת באירופה הגיעו לשיעור חסר תקדים, כך נמסר היום (שני) מארגון הבריאות העולמי. למעלה מ-41 אלף בני אדם נדבקו במחלה בששת החודשים הראשונים של 2018 - קרוב לפי 2 ממספר הנדבקים בשנה שלפניה - ו-37 חולים מתו כתוצאה ממנה. ב-2017, היו קרוב ל-24 אלף מקרים של חצבת וב-2016 היו 5,273 בלבד. מומחים מאשימים את העלייה בהידבקויות בירידה במספר האנשים שמתחסנים. 
"ההתפרצות הנוכחית מאיימת על חייהם של ילדים ומבוגרים, ומעמידה בסיכון את ההתקדמות שנעשתה עד כה", אמר לרשת CNN ד"ר מארק מוסקאט, מנהל תוכנית החיסונים של ארגון הבריאות העולמי באירופה. "זו טרגדיה נמנעת ובלתי נחוצה שמתרחשת כאשר יש לנו חיסונים בטוחים ויעילים שיכולים למנוע את המחלה". 
אוקראינה היא המדינה שנפגעה הכי קשה מבין 53 המדינות שנותחו בהערכת הארגון הבינלאומי, עם למעלה מ-23 אלף מקרים עד כה ב-2018. בשש מדינות נוספות: איטליה, יוון, גיאורגיה, רוסיה , סרביה וצרפת, נרשמו מספרי שיא של למעלה מ-1,000 נדבקים במהלך השנה. בסרביה מתו לפחות 14 חולי חצבת - המספר הגבוה ביותר מבין המדינות שנכללו בדוח ארגון הבריאות העולמי.

הארגון הביע חשש מרמת חיסונים נמוכה בקרב חלק מהמדינות וכן מרמה נמוכה של מעקב אחר מחלות. "הנסיגה החלקית הזו מדגימה כי כל אדם שאינו מחוסן מספיק נותר פגיע לא משנה איפה הוא גר, וכל מדינה צריכה לשאוף לסגור את פערי החיסון", אמר ד"ר נדרט אמירוגלו מנהל מחלקת שירותי החירום בארגון הבריאות העולמי.