ברקע המשבר המתמשך של אנקרה מול וושינגטון, רוסיה תתחיל לספק לטורקיה את מערכת ההגנה מטילים המתקדמת S-400 כבר ב-2019, כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות אינטרפקס. ארצות הברית הביעה בעבר את דאגתה כי תוכניתה של טורקיה, שחברה בברית נאט"ו, לפרוס את הטילים המיוצרים ברוסיה, עלולה לסכן מספר כלי נשק מתוצרת ארצות הברית, בכלל זה מטוסי ה-F35.

Rosoboronexport החברה הרוסית המייצאת את המערכת, ציינה בהודעתה כי בעסקאותיה מחוץ לגבולות המדינה תשתמש מעתה במטבע המקומי ולא בדולר האמריקאי.

יספק את המערכת. פוטין עם ארדואן. צילום: רויטרס
בראיון שהעניק הלילה לרויטרס, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, דחה כל אפשרות של הסכמה לדרישות של טורקיה בתמורה לשחרורו של הכומר אנדרו ברנסון, המואשם כי היה שותף לניסיון ההפיכה נגד ארדואן. טראמפ אמר כי הוא חשב שישנה עסקה עם נשיא טורקיה ארדואן בנוגע לשחרורו של הכומר, לאחר ששכנע את ישראל לשחרר אזרחית טורקית שהייתה עצורה בגין סיוע לחמאס. "אני חושב שזה עצוב מאוד מה שטורקיה עושה. אני חושב שהם עושים טעות איומה. לא יהיו שום ויתורים", אמר טראמפ. 

כזכור, טראמפ אישר את עיכוב העברת ה-F-35 מארה"ב לטורקיה בעקבות סירובה לשחרר את הכומר אנדרו ברונסון ומחלוקות נוספות בין המדינות, שתיהן חברות בברית נאט"ו. המהלך נוגד את הסכמי הסחר בין המדינות ואת חוקי הסחר הבינלאומי, אולם טראמפ החליט שלא למסור את המטוס עד שהפנטגון יפרסם דוח על הסיכונים הביטחוניים הצפויים מטורקיה.