ציוץ של מנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ומבלאט, בו ספד לפעיל השמאל המנוח אורי אבנרי, זכה היום (שלישי) לביקורת מפעילי רשת בלבנון שהאשימו אותו ב"בגידה". ג'ומבלאט כינה את אבנרי "לוחם למען פתרון שתי המדינות" ואף הבטיח לפרסם את ההתכתבויות ביניהם בבוא העת. "בחג הקורבן אנו מאבדים את הלוחם למען שתי מדינות ונגד הקיצוניות הציונית וכל סוגי הקיצוניות. היו בינינו חילופי מסרים שאפרסם אותם. ירחם האל על אורי אבנרי", כתב ג'ומבלאט בטוויטר.

ציוצו של המנהיג הדרוזי עורר תגובות זועמות של גולשים לבנונים רבים שהאשימו אותו ב"בבגידה ונרמול יחסים", וצייצו תחת ההאשטאג "ההתכתבות של ג'ומבלאט עם ישראל". אחת המצייצות, כמילי סליבה, כתבה: "לצערי מבחינתו של ג'ומבלאט האויב היא סוריה והנרמול וההתכתבות הם עם ישראל".

פעילת רשת אחרת, שרה זאין, כתבה: "הציוץ של ג'ומבלאט הוא הקלת ראש בהקרבה ובמחיר הגבוה ששילם העם הלבנוני על הפשעים של הכיבוש הישראלי והתוקפנות שלו". היא הוסיפה: "ג'ומבלאט חונך רשמית את הנרמול עם ישראל בלבנון. התגובות הרפות אליו לא מועילות".

גולשת בשם זהארה נור א דין הגיבה בפתגם : "אם אתה לא מתבייש תעשה מה שאתה רוצה". שייח' בשם חסן בורג'י כתב: "גומבלאט מגיש מנות קטנות של נרמול מצד אחד ועוינות לציר ההתנגדות מצד אחר. ג'ומבלאט הוא אחד מאנשי עסקת המאה". גולש בשם עלי כתב: "וואליד ג'ומבלאט החליף את דמשק בתל אביב והוא כנראה יגיע לפני מוחמד בן סלמאן (יורש העצר הסעודי) לשם".


היו גם כאלה שהגנו על הציוץ של המנהיג הדרוזי. הגולשת האלה סאמי אבו סעיד כתבה: "פני השנאה והבורות של אנשי ההאשטאג, עליכם ללמוד ולקרוא היטב, ג'ומבלאט הוא האיש הכי קרוב לסוגיה הפלסטינית. הוא מדבר על פעיל השלום אורי אבנרי שהוא העיתונאי הישראלי הראשון שנפגש בצורה פומבית עם המנהיג הפלסטיני יאסר ערפאת ב-1982 והתנגד למדיניות ישראל". היא צירפה צילום משותף שלהם בציוץ שלה. גולשים אחרים גם עמדו לצידו ואמרו כי הציוץ אינו פשע והוא מביע את דעותיו האמיתיות.
אורי אבנרי ויאסר ערפאת. צילום: ארכיון אורי אבנרי, הספריה הלאומית
אורי אבנרי ויאסר ערפאת. צילום: ארכיון אורי אבנרי, הספריה הלאומית