אזרח ישראלי בשם רועי ארז נעצר על ידי כוח של הצבא הקולומביאני בחשד שהשיט אדם מבוקש בלב ים. המקרה פורסם היום (שלישי) בפייסבוק על ידי אחותו, קארין ארז אזולאי, שביקשה "סיוע מכל מקור אפשרי" בשחרור אחיה. "שלום, פונה אליכם בבהילות לגבי סיטואציה שמתרחשת ממש עכשיו במים הבינלאומיים שבין ג'מייקה לקולומביה: אחי, רועי ארז שיצא להפלגה בסירה שלו מישראל בחודש יולי 2017 ושהה לאחרונה בפנמה, חבר לבית חב"ד בפנמה ששידכו לו זוג ישראלים להפלגה בשלושת הימים האחרונים", כתבה.

ארז אזולאי הוסיפה: "אתמול הוריד את זוג הישראלים בפנמה ויצא לכיוון ג'מייקה. בהיותו במים הבינלאומיים התנפלו עליו קבוצת דייגים/ פיראטים וכפו עליו באיומי רובה טעון מסוג קלצ'ניקוב או M16 להשיט אדם שאינו מכיר יחד בסירה שלו יחד איתו לג'מייקה. הוא נאלץ להיענות להם מחשש לחייו. כעבור כמה שעות, ספינת טילים קולומביאנית ובה חיילים השתלטו על הסירה שלו באלימות וכוח וגרמו נזק רב, הם כרגע גוררים את הסירה לקולומביה כשעליה שישה חיילים חמושים, אחי רועי ארז והנוסע המבוקש".


"אחי חושש מאד מהאגרסיביות שהופעלה כלפיו וממה שעלול לקרות לו כשיגיע לקולומביה, הוא נקלע לסיטואציה ומרגיש חסר אונים ומאג חושש שיתפלו עליו סיפור שאין לו חלק בו. לרועי אזרחות גרמנית וישראלית. פנינו לשגרירות גרמניה ולמשרד החוץ, אך אנחנו מרגישים חסרי אונים וזקוקים לכל סיוע מכל מקור אפשרי. מאמינים שפרסום המקרה בכל מדיה אפשרית יאפשר להגן על רועי בצורה כזאת או אחרת. נשמח לעזרתכם", כתבה בפוסט, שבו צוין כי היא נמצאת במשרד החוץ בירושלים. מהמשרד נמסר כי הקונסול בבוגוטה מעודכן בפרטים ונמצא עם אנשי קשר מקומיים לבדיקת פרטי האירוע.