הפיכתה של אירופה לחברה רב־תרבותית, בעקבות גלי המהגרים ששטפו אותה, מציבה בפני המדינות שקלטו אותם דילמה חוקתית חדשה: אם לקבל או לא לקבל את סירובן של נשים מוסלמיות ללחוץ את ידיהם של גברים. בשוודיה הגיע הנושא לבית משפט מקומי והסתיים בניצחונה של האישה ובפסק דין המאפשר לה להתנהל על פי ערכיה, אמונותיה והדרך שבה התחנכה. בשווייץ, לעומת זאת, סורבו בסוף השבוע האחרון בני זוג מוסלמים לבקשתם לקבל אזרחות שוויצרית, מאחר שסירבו ללחוץ את ידיהם של המראיינים מהמגדר השני במחלקת בקשת ההיתרים.



כעת הנושא הגיע לפתחה של דנמרק, ושתי מפלגות בה - מפלגת העם הדנית והמפלגה הקונסרבטיבית - רוצות להעמיד כתנאי שאינו נתון לפשרה את לחיצת הידיים בעת ביצוע ההליכים הביורוקרטיים הנדרשים לקבלת ההיתרים ואזרחות הדנית. דוברי המפלגות רואים זאת כחלק מההליך הטקסי המקובל שיש לכבדו. אולם המפלגה הליברלית טוענת מנגד כי יש לבחון את הנושא ולבדוק אם יש בסוגיה זו חובה של ממש.



בתוך כך, ממשיכות להגיע תגובות לחוק שנחקק בדנמרק, האוסר לעטות כיסוי ראש כלשהו - מסיכה, כובע גרב או בורקה - המקשה על זיהויו של אדם. רשיד נקאש, מיליונר ואיש עסקים ממוצא צרפתי־אלג'יראי, אמר כי הוא דבק בכוונתו לשלם עבור כל מקרה שייאכף בדנמרק במסגרת החוק. הוא אמר ליומון הדני הנפוץ "ברלינגר" כי ישלם עבור אישה מוסלמית את הקנס שקיבלה מהמשטרה המקומית בעיר סמוכה לקופנהגן, מכיוון שהסתובבה בקניון עטופה ומכוסת ראש ואף זומנה לבית משפט. הוא הוסיף כי יטוס במיוחד לבירה הדנית כדי להסדיר את הנושא.