מלחמת מילים: דוברת ברית נאט"ו, אואנה לונגאסקו התייחסה הערב (רביעי) לטענות הרוסיות אודות התנהלות אגרסיבית לכאורה של הברית הצפון אטלנטית בגבול הרוסי, וטענה כי מדובר בהתגוננות אל מול האיום שרוסיה מהווה לשכנותיה. "פעולות הארגון הן פרופורציונליות, תואמות למחויבויות הבינלאומיות שלנו ולמטרות הגנה בלבד", אמרה לונגאסקו והוסיפה, "נאט"ו פרסה כ-4,000 חיילים בגבול המזרחי של הברית, כדי להרתיע מפני איומים אפשריים. הכוחות האלה לא משתווים לאוגדות שפרסה רוסיה, גם באוקראינה, גיאורגיה ומולדובה - נגד רצון ממשלותיהן".



כזכור, מוקדם יותר היום האשים פוטין את הברית בהתקרבות לגבול הרוסי, מה שמאלץ את רוסיה לתגבר את צבאה בגבול. "באופן טבעי, עלינו לשים לב למה שמתרחש ולחזק את התשתיות שלנו", אמר פוטין במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו הפיני סאולי ניניסטו. "אנחנו חייבים להגיב למערכות ההגנה נגד טילים שארצות הברית הציבה סמוך לגבולנו", כשהוא מוסיף שמערכות אלה מסוגלות אף לשמש כנשק התקפי. 



פוטין הוסיף עוד כי הוא מברך את היוזמה הפינית להפגת מתחים באזור, ואמר כי רוסיה "מוכנה לדון עם שותפינו בנאט"ו, אבל הם מסרבים. אני חושב שמדובר בעמדה לא קונסטרוקטיבית, ואני מקווה שהיא תשתנה", אמר הנשיא הרוסי. נושא נוסף שנמצא בסכסוך בין הצדדים הוא הסדרת הטיסות הצבאיות מעל הים הבלטי, נושא שהוא טוען שנאט"ו מסרבת לדבר עליו, אך דוברת נאט"ו טענה כי נושא זה עלה בשיחות בוועדה המשותפת בין הברית לרוסיה.