אחרי אחד הימים הקשים ביותר מאז שנבחר לנשיא, ולאחר ששניים מהמקורבים אליו ביותר הורשעו בעבירות הון, התייצב הערב (רביעי) דונלד טראמפ לראיון ברשת פוקס ניוז האוהדת, וענה על שאלות בקשר להסתבכות האחרונה. הנשיא התייחס להודאתו של עורך דינו לשעבר מייקל כהן, שהודה ששילם דמי שתיקה לשתי נשים, כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס ודוגמנית פלייבוי קרן מקדוגל, מטעם הנשיא כדי להסתיר את הרומן שקיים עם השתיים.



טראמפ טען כי הוא ידע על תשלום רק בדיעבד, והוסיף כי הכסף שהועבר לשתי הנשים לא הגיע מתקציב הקמפיין, אלא מכיסו הפרטי. דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס התייחסה גם היא לנושא בזמן מסיבת עיתונאים שקיימה במשכן הנשיא, ואמרה כי טראמפ לא עשה שום דבר רע וכי לא הוגש כתב אישום נגדו. האקבי התייחסה גם להרשעתו של מנהל הקמפיין של טראמפ פול מנפורט, בשמונה סעיפי שחיתות, ואמרה כי היא לא מכירה תוכנית לחון את היועץ. 



מייקל כהן. צילום: רויטרס
מייקל כהן. צילום: רויטרס



"כמו שהנשיא אמר, וכפי שציינו פעמים רבות, הוא לא עשה דבר שלא כשורה, אין נגדו כל כתב אישם", פתחה האקבי את דבריה והוסיפה, "רק מכיוון שמייקל כהן חתם על הסכם טיעון, אין זה אומר שיהיו השלכות על הנשיא". 



כזכור, במהלך הלילה פורסם כי הפרקליט הודה בתשלום של דמי שתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס ולדוגמנית "פלייבוי" קרן מקדוגל. הוא טען כי טראמפ עצמו הורה לו על התשלום. במסגרת הסכם טיעון, הוא הודה בשמונה סעיפי אישום, בהם העלמת מסים, רמייה ועבירה על חוקי מימון קמפיין.



אמנם הוא אמר בבית המשפט כי עזר באופן לא חוקי "לבחירתו של דמות בכירה בממשל הפדרלי", אבל עורך דינו, לני דיוויס, הבהיר מחוץ לכתלי בית המשפט, כי הכוונה אכן הייתה לנשיא. "כהן העיד כי טראמפ הורה לו לבצע פשע ולשלם לשתי הנשים מתוך מטרה להשפיע על הבחירות". הוא הוסיף: "אם התשלומים האלה היו פשע שביצע כהן, כיצד זה ייתכן שטראמפ לא מעורב בפשע גם הוא?". על פי הדיווח ברשת CNN, הוא הסכים לרצות מאסר של שלוש עד חמש שנים.