מעל מיליון תושבי הוואי כבר צפו בסימנים הראשונים לסופת ההוריקן "ליין", המתקדמת לעבר האיים, במה שהוגדר על ידי מומחים כ"איום האקלימי הגדול ביותר על הוואי ב-26 השנים האחרונות". הבוקר (חמישי) חולצה מהאזור משפחה ישראלית שנקלעה במהלך נופש להתראת ההוריקן. מאוחר יותר, בעקבות האזהרות, פרסם היום משרד החוץ הישראלי המלצה למטיילים בהוואי, נוכח הסערה הצפויה לפקוד את המדינה. 

בהודעה מטעם המשרד נכתב: "מושל הוואי הכריז על מצב חירום לקראת סופת הוריקן ליין (LANE), הנחשבת לסערה בקטגוריה 4, הצפויה לעבור באיי הוואי החל מהיום, ה-23 באוגוסט 2018. על כלל התושבים והמטיילים בהוואי להצטייד במזון ושתייה לתקופה של כשבועיים, לנקוט בזהירות, להתעדכן ולהישמע להוראות הרשויות בכלי התקשורת ובדרכים בכל שעה".




הסערה, שמוגדרת ברמת סיכון 4, מתקרבת לאיים עם רוחות של 145 קמ"ש, אשר עשויות לעבור "קרוב מאוד" לאיים, לפי החזאים, או לגרום למפולות הערב ומחר. אוטובוסים רבים הגיעו לאזור הונולולו בימים האחרונים על מנת למלט תושבים נזקקים מהאזור למקלטים. בנוסף, כל בתי הספר הציבוריים ביטלו את הלימודים עד להודעה חדשה, ועובדי מדינה רבים התבקשו להישאר בבתיהם ולא להגיע לעבודה.

"הסחורות תקועות, ואי אפשר להעביר אותן לפה בזמן. אבל המשפחות שלנו כאן, יש לנו עסקים כאן, ואתה חייב להישאר בבית שלך ולקוות שתצליח לעבור את הלילה", אמר כריסטיל נגאו, תושב קוואי.

לא ברור עד כמה קרוב יגיעו הרוחות אל האיים, וכמה נזק ייגרם. הוריקנים פגעו לעתים רחוקות בהוואי. בשנת 1959 פגע הוריקן "דוט" באיים, בעוד שבשנת 1992 היה זה הוריקן "איניקי" שהכה בהוואי.
 
גלי ענק בעקבות הרוחות של ההוריקן המתקרב להוואי. צילום: רויטרס
גלי ענק בעקבות הרוחות של ההוריקן המתקרב להוואי. צילום: רויטרס