מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הודה ששילם דמי שתיקה לנשים עמן קיים טראמפ יחסים מיניים מכספי הקמפיין של המירוץ לנשיאות. בתגובה לכך, טען טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי הדברים בהם הודה עורך דינו הם אינם פשע. דני אילון, לשעבר שגריר ישראל בארצות הברית, דיבר היום (חמישי) בתכנית הרדיו "הקבינט" ב-103FM ואמר כי הוא לא רואה אדם אחר על כס הנשיאות בקרוב: "בסופו של דבר, התהליכים בארצות הברית הקשורים לנשיא הם יותר פוליטיים ממשפטיים".



לדבריו, "גם אם יוחלט שהנשיא הוא בר הרשעה ויש רוב בקונגרס להדיח אותו, ההחלטה תהיה של הסנאט ויידרשו שני שליש שיסכימו להדחה הזו. בסיפורו של הנשיא קלינטון עם פרשת מוניקה לוינסקי קרה בדיוק אותו הדבר. בית הנבחרים הצביע ברוב קולות להדיח את הנשיא אך בסנאט היה רוב דמוקרטי והוא ניצל. אני מניח שאותו תסריט יכול לקרות לטראמפ".



בניגוד לקלינטון, מדובר בנשיא שנבחר כשברקע עמד מספר דו ספרתי של תלונות על הטרדה מינית כנגדו
"טראמפ הוא גאון מטורף. ככל שהוא תוקף את התקשורת הוא מזמין עוד ועוד התקפות עליו ובכך גם מחזק את הבייס שלו. כמו שזה לא הפריע לו להיבחר, אני מניח שזה לא יפריע לו לזכות באמונם של חברי הקונגרס הרפובליקנים". 




מה יקרה אם זה יגיע להתערבות הרוסית בבחירות?
"זאת העננה הכי כבדה שעומדת מעל ראשו של הנשיא. אם יימצא האקדח המעשן שיוכיח שטראמפ בעצמו יצר יחסים וקשרים עם המודיעין הרוסי או עם פוטין, והשתמש בזה כדי להיבחר, תוכל להיווצר מסת אמריקאים אנטי רוסיים שיכולה לגרום לו לנזק".

בהמשך, התייחס איילון לרמיזה של טראמפ לכך שישראל תשלם על העברת השגרירות לירושלים: "להערכתי, הוא אמר את הדברים בעיתוי הזה כי עוד חודשיים הוא עתיד להגיע לאו"ם. במתווה טראמפ המתגבש, שעדיין לא פורסם, לא יהיו פליטים פלסטינים, לא תהיה חלוקת ירושלים ולא קווי ה-4 ביוני. הנייר והמפות סופגים הכל בינתיים, והוא כן יגדיר את גבולות ההגנה ויציג דרישה מהפלסטינים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אלו דברים שלא היו במתווים הקודמים. טראמפ יודע שכל עוד הפלסטינים מלמדים את הילדים שלהם לדרוש לחיות בתל אביב וחיפה, לא יהיה כאן שלום".

הוא הנשיא האמריקאי הכי ידידותי שהיה לישראל אי פעם ולנו יש אינטרס שימשיך לכהונה שנייה
"בהחלט. כדי לעזור לו ישראל תוכל להסכים לתוכנית שלו. אם ישראל תסכים למתווה טראמפ שיכיל גם וויתורים כואבים עבורה זה יכול להיות לעזור לו מאוד".