הודאתו של מייקל כהן, מי שהיה עורך דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואחד האנשים המקורבים לו ביותר, ששילם דמי שתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס ולדוגמנית "פלייבוי" קרן מקדוגל, זעזעה את המערכת הפוליטית בארצות הברית, ואף גרמה לטראמפ עצמו להתייחס לאפשרות שיודח מתפקידו. היום (חמישי) חושף הוול סטריט ג'ורנל טפח מהנסיבות שגרמו לכהן לנטוש את טראמפ ולעבור צד. בין הסיבות העיקריות, על פי העיתון, הייתה שיחה קשה שקיים כהן עם אביו ניצול השואה מוריס כהן בחודש יוני אחרון. 

על פי העיתון, האב אמר לבנו כי הוא לא שרד את השואה כדי ששמו יהרס על ידי טראמפ, כך על פי אדם שלישי שנודע לו על השיחה. בסוף אותו החודש התייחס כהן עצמו לנושא השואה בביקורתיות כלפי טראמפ, כשהוא מתייחס למשבר ילדי המהגרים וצייץ כי "כבנו של ניצול שואה, המראות והקולות של מדיניות הפרדת המשפחות קורעת את הלב". עם זאת, מאז הוסר הציוץ.

"טראמפ היה צריך לעזור לכהן"

סיבה נוספת לעריקתו של כהן מצדו של טראמפ היה, על פי גורם המקורב לעורך הדין, הייתה תחושתו של כהן כי טראמפ לא עמד לצדו בזמן החקירות על התנהלותו הכלכלית, ושטראמפ היה צריך להציע לעורך הדין עזרה במימון הגנתו המשפטית "שרוששה אותו". בחודש יולי כבר היה ברור שכהן עזב את טראמפ, וכשפורסמו הקלטות בינו לבין הנשיא בו הם מדברים על דמי השתיקה ששולמו למקדוגל, תקף טראמפ את כהן, במה שיכול לסבך את הנשיא בפשע ואף להביא את ארצות הברית למשבר חוקתי, בשל תהליך הדחה אפשרי אחרי בחירות האמצע בנובמבר.

כזכור, שלשום הודה כהן בעברות מס והעלמת הון, ובמסגרת זאת הודה כי הוא שילם את דמי השתיקה לדניאלס ומקדוגל, שהסתכמו ביותר ממיליון שקל בידיעת הנשיא, וזאת במטרה "להשפיע על הבחירות לטובת נבחר ציבור בכיר בשירות הפדרלי". עורך דינו של כהן, לני דיוויס הוסיף כי טראמפ מעורב גם הוא בפשעים שביצע כהן. טראמפ הגיב להודאתו של כהן והכחיש כי שילם את דמי השתיקה מכיסו הפרטי, ולא מתקציב הקמפיין, ובכך לא עבר על חוקי מימון הבחירות בארצות הברית. 

בראיון לפוקס ניוז נשאל הנשיא אם הוא מרגיש שיודח, וענה: אני לא יודע איך אפשר להדיח מישהו שעושה עבודה נהדרת". עוד אמר הנשיא כי אם יודח, "השווקים יקרסו וכולם יהיו עניים". על העסקה של עורך דינו לשעבר, אמר טראמפ, כי "כהן עשה עסק טוב כשהשתמש בשם שלי, כמו כולם. אחת הסיבות שאני מכבד כל כך את פול מנפורט היא שהוא עבר את המשפט שלו בלי להמציא עלי סיפורים. במשך 40-30 שנה צפיתי באנשים שמתהפכים על אחרים. הכל נפלא ואז הם מקבלים 10 שנים בכלא והם מתהפכים על מי שהכי גבוה".

טראמפ שב וחזר על טענתו כי ידע על דמי השדיקה לסטורמי דניאלס וקארן מקדוגל, איתן ניהל רומנים, רק לאחר שקרו, בניגוד לטענתו של כהן, שאמר כי פעל בהוראת הנשיא. "הדבר החשוב פה זה שהכסף לא יצא מקופת הקמפיין, אל זה היה כסף שלי", אמר טראמפ. "הנשיא אובמה עבר עבירת מימון בחירות הרבה יותר חמורה, אבל היה לא תובע כללי אחר והם ראו את העניין הזה לגמרי אחרת".