משרד התובע המחוזי במנהטן שוקל להגיש כתבי אישום נגד ארגון טראמפ ונגד שני בכירים בחברה, בחשד למעורבות בתשלומי דמי השתיקה שבוצעו על ידי עורך הדין מייקל כהן, כך עולה מדיווח שפורסם הבוקר (שישי) בניו יורק טיימס. על פי הדיווח, המסתמך על שני גורמים המעורים בפרטים, תיפתח חקירה שתבדוק כיצד הארגון דאג להשיב לכהן את 130 אלף הדולרים ששילם לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, שטענה כי ניהלה רומן עם הנשיא.

שני הגורמים הדגישו כי הבדיקה שמתקיימת בנושא, נמצאת עדיין בשלביה הראשוניים וכי התובעים טרם החליטו האם הבדיקה תגיע לדיון בין כותלי בית המשפט. הגשת כתבי אישום נגד הארגון או מי מהבכירים בו עשוייה להיות משמעותית מאוד, שכן טראמפ דיבר על כך שהוא שוקל להעניק חנינה לכמה מהעוזרים שלו לשעבר, אשר עומדים בפני כתבי אישום. כנשיא, אין לו סמכות לחון אנשים וגופים עסקיים שהורשעו בפשעי מדינה. 
הארגון רשם את ההחזר הכספי שניתן לעורך הדין כשכר טרחה. אבל פרקליטו לשעבר של הנשיא הודה ביום שלישי כי שילם לשחקנית הפורנו דמי שתיקה, במהלך קמפיין 2016. התובעים הפדרליים אמרו כי תשלומי ההחזר היו על חשבוניות משפטיות מזויפות, הקשורות להסכם עבודה שמעולם לא היה. כהן, שהודה באשמת שימוש בכספי מימון פדרליים לא עשה עבודה משפטית בנושא, הסבירו הפרקליטים. אחד התובעים אמר כי "על פניו, זה בהחלט בעייתי, שכן רישום החזר כזה כהוצאות משפט, יכול להוות עבירה לפי חוקי המדינה". 

מייקל כהן. צילום: רויטרס

בזמן שפרקליט המחוזי, סיירוס ר ואנס ג'וניור, שוקל לפתוח בחקירה בנושא, מסתמן כי משרד התובע הכללי בניו יורק החל בחקירה פלילית של השאלה האם כהן הפר את חוקי המס של המדינה. החקירה המדוברת לא קשורה לעבירות הקשורות לתחום המיסוי הפדרלי, שכהן כאמור הודה בהן מוקדם יותר השבוע, כך הסביר גורם המעורה בפרטים.
עוד נטען בדיווח כי התובעים במשרד התובע המחוזי בדקו את המסמכים המכילים את נוסח ההודאה של כהן מיום שלישי האחרון. הם כוללים פרטים על האופן שבו שני בכירים בארגון טיפלו בהחזרי הכספים, ורשמו אותם כשכר טרחה. התובעים בודקים האם המסמכים היו מזויפים, כך לדברי אחד הפקידים. ייתכן כי מדובר בפשע בדרגה נמוכה יחסית, או בעוון. במידה ואדם או חברה מבצעים רישום כוזב במסמכי תאגיד, או גורמים לכזה בכוונה להונות - מדובר בעוון. עם זאת, הדבר הופך פלילי במידה והדבר נעשה כדי לבצע או להסתיר עוד פשע נוסף.
אחד הגורמים ששוחח עם ה"ניו יורק טיימס", הדגיש כי חקירה של המדינה בנושא הפרת חוקים, עשויה להיות מסובכת ואף להתעכב מעט, שכן בימים אלה ישנן שלוש חקירות פתוחות הנוגעות לנשיא ארצות הברית. מדובר בחקירה הפדרלית של מייקל כהן, בחקירה של התובע המיוחד רוברט מולר בנושא המעורבות הרוסית בבחירות ובתביעה שהגיש היועץ המשפטי לממשלה נגד קרן הצדקה של טראמפ. 
במסמכי בית המשפט בתביעה נגד הפרקליט לשעבר, נמסר כי הוא קיבל 420 אלף דולרים כדי לפצות אותו על תשלום דמי שתיקה בסך 130 אלף דולרים. הסיבה להפרש הסכומים היא כי הארגון כלל כספים נוספים כדי לכסות את המיסים הנדרשים על הבונוס שקיבל. החברה, על פי מסמכי בית המשפט, אחראית לתשלום הוצאות משפטיות לכהן, והוא הגיש להם חשבוניות חודשיות מזויפות, על סמך 35 אלף דולרים לכל אחת, בטענה כי מדובר בחוזה שנחתם ביניהם.
במידה והתובע המחוזי יחליט להמשיך בחקירה, זו לא תהיה הפעם הראשונה שהוא חוקר מי מבני משפחת טראמפ. הוא הואשם ברדיפה לא צודקת, לאחר שחקר בשנת 2012 את דונלד טראמפ ג'וניור ואת איוונקה טראמפ. החקירה ההיא התמקדה בטענות כי הם הטעו קונים המעוניינים בפרויקט טראמפ סוהו המשותף.
עורכי הדין המייצגים את ארגון טראמפ ואת עורך הדין מייקל כהן סירבו להתייחס לדיווח