סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, אמר היום (שישי) כי בארצו לא רואים סימנים המעידים על כך שארצות הברית מוכנה לנרמל את היחסים בין שתי המדינות, כך דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס. ריבקוב הוסיף כי "כל האופציות מונחות על השולחן בכל הנוגע לתגובת רוסיה לסנקציות אמריקניות אפשריות". סגן השר אף ציין כי היו ניסיונות מצד וושינגטון להתנער מן ההסכמים שהושגו על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפסגת הלסינקי בחודש שעבר.



משרד האוצר האמריקני הודיע כי לפני שלושה ימים הטילה ארה"ב סנקציות על שני בני אדם רוסים ושתי חברות, רוסית וסלובקית, בשל פעילות סייבר. בנוסף,  הוטלו סנקציות גם על שתי חברות ספנות רוסיות, שלטענתה של ארה"ב הפרו את ההגבלות שהטיל האו"ם על יצוא מוצרי נפט לקוריאה הצפונית.



בראשית החודש הודיעה ארה"ב כי היא מתכוונת להטיל סנקציות נוספות על רוסיה, אחרי שקבעה שמוסקבה השתמשה בגז עצבים נגד המרגל הרוסי לשעבר ובתו בבריטניה. ההודעה על הסנקציות פורסמה יום אחרי שהסנאטור האמריקני רנד פול אמר שהעביר לפוטין מכתב מטראמפ, שבו קרא הנשיא האמריקני לשיתוף פעולה בין שתי המדינות.



כזכור, בחודש שעבר נפגשו שני המנהיגים למפגש פסגה בהלסינקי, שם דנו ביחסי המדינות ובשלל נושאים אחרים. נשיא רוסיה אמר כי התקופה הנוכחית היא תקופה קשה ביחסים בין המדינות וכי אין שום סיבה שהיחסים בין השתיים יהיו קשים, משום שהמלחמה הקרה הסתיימה. "השיחות משקפות את הרצון שלנו להחזיר את האמון. אני מקווה שעכשיו אנחנו מבינים זה את זה טוב יותר".



טראמפ סיפר כי לשניים הייתה פגישה מוצלחת והוסיף כי "דיפלומטיה וקיום יחסים עדיפים על סכסוך ועוינות". הוא המשיך ואמר כי "עלינו למצוא דרכים לשתף פעולה. מערכת היחסים שלנו השתנתה. הדיאלוג הבונה עם רוסיה סולל דרכים חדשות לשלום. סיכמנו להמשיך בשיחות בעתיד. פוטין הוא יריב טוב, וזו מחמאה". בימים האחרונים הגדיר טראמפ את היחסים עם רוסיה "הגרועים ביותר אי פעם".