גורמים במשרד ההגנה הרוסי מסרו הבוקר (שבת) כי גורמים בסוריה מתכננים לבצע תקיפה כימית במדינה, כדי להפליל את הנשיא אסד בביצוע. הם מעוניינים כי פרובוקציה כזו, תשמש לאמריקה ולבעלות בריתה סיבה לתקוף את סוריה. דובר המשרד, האלוף איגור קונאשנקוב הסביר לסוכנות הידיעות הרוסית RT כי "התוכנית לביצוע הפעולות שנועדו כדי לעורר פרובוקציות, הועלו על ידי חמושים מחזית א-נוסרה הנמצאים במחוזי אידליב".
הוא ציין כי משחתת אמריקאית הגיעה לפני מספר ימים למפרץ הפרסי. מנתונים של משרד ההגנה הרוסי עולה כי לכלי השיט יש 56 טילי שיוט. כמו כן, מטוס B-1B לנסר, מפציץ אסטרטגי סילוני על קולי, הגיע לבסיס חיל האוויר הקטארי. גורמים בצבא הרוסי הסבירו לסוכנות הידיעות כיצד המתקפה לכאורה אמורה להתרחש. לדבריהם, שמונה מיכליות כלור הועברו לכפר ליד העיר ג'סר א-שורור, הנמצאת במחוז אידליב.
הם ציינו כי קבוצה נוספת של חמושים, שהוכנה על ידי חברת אבטחה בריטית בשם אוליב, כבר הגיעה לאזור. הם יחפשו מתנדבים מקבוצת "הקסדות הלבנות" וביחד ידמו מבצע הצלה של תושבים מקומיים שנפצעו לכאורה בפיגוע.

מתנדבי ארגון הקסדות הלבנות, ארכיון. צילום: רויטרס

 
בתוך כך, על פי הדיווח בבלומברג, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, הנמצא בימים אלה בקייב, אמר לגורמים ברוסיה כי ארצו מוכנה לנקוט בפעולה צבאית חזקה נגד סוריה, במידה ואסד ישתמש בנשק כימי כדי לכבוש את מעוזי המורדים האחרונים. ארבעה גורמים המעורים בפרטים, ציטטו גורמים אמריקאים רשמיים הטוענים כי יש בידם מידע על כך שאסד מתכנן לבצע תקיפה כימית באידליב. בולטון אף אמר בפגישה שקיים עם עמיתו הרוסי בז'נבה ביום חמישי האחרון, כי אמריקה תגיב בכוח צבאי גדול יותר מזה שהשתמשה בו בעבר נגד משטר אסד.
כוחות צבא אסד, הנתמכים על ידי כוחות אוויריים רוסים, נפרסים בימים אלה סביב אידליב. מדובר בשטח היחיד במדינה, שבו למורדים, הנשלטים כעת בידי ג'יהאדיסטים מאל-קעידה ומקבוצות נוספות, ישנה נוכחות משמעותית. על פי ההערכות, מדובר בעשרות אלפי לוחמים, אשר התפנו לאזור תחת הסדרי הפסקת אש, שהובילו לכך שברית אסד-רוסיה-איראן השתלטה בהדרגה על חלקים אחרים בסוריה. בין היתר, מדובר באזור משולש הגבולות סוריה-ירדן-ישראל.