ארה"ב הודיעה כי היא מקצצת יותר מ-200 מיליון דולר מהסיוע לפלסטינים, עריקאת: "בריונות של טראמפ"


ארצות הברית הודיעה אמש שתקצץ יותר מ-200 מיליון דולר מדמי הסיוע הכלכלי שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה לטובת פרוייקטים אחרים, אותם היא לא פירטה. מקור במחלקת המדינה אמר לסוכנות רויטרס כי "ארצות הברית בחנה את הסיוע לרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון ורצועת עזה כדי להבטיח שהכספים מושקעים בהתאם לאינטרס האמריקאי", והוסיף כי כתוצאה מאותה הבחינה והנחייתו של טראמפ "אמריקה תעביר יותר מ-200 מיליון דולר שהיו אמורים להגיע לתוכניות ביו"ש ועזה לפרוייקטים בעלי עדיפות גבוהה במקום אחר".

יו"ר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, הגיב להחלטה ואמר כי מדובר ב"פרובוקציה של טראמפ". לדבריו, טראמפ נוקט בבריונות כלפי הרשות, וושינגטון מנסה להפעיל את כל סוגי הפרובוקציות נגדנו ואנו דוחים אותן. זו החלטה אישית של נשיא ארצות הברית. עוד הוא הוסיף, כי "הסיוע הכספי מהווה אפשרות לפיתוח של הכלכלה והחברה הפלסטינית. עם הפסקת הסיוע, האמריקאים נוטשים את המחויבות הבינלאומית". עריקאת הסביר כי "ארצות הברית ויתרה על מחויבותה ללגיטימציה בינלאומית, במיוחד בכל הנוגע לירושלים, ולמעמד הפליטים".

דוברו של אבו מאזן, נאביל אבו-רודיינה, אמר בעקבות ההחלטה: "קיצוץ 200 מיליון הדולרים נועד לאלץ הפלסטינים לזנוח טענותיהם בנוגע לירושלים. זה צעד שממשיך את הלחץ הפוליטי-כלכלי על ההנהגה הפלסטינית. האמריקאים צריכים לדעת שלא יהיה שלום ללא מזרח ירושלים בתור בירת פלסטין".

לכתבה המלאה

סאיב עריקאת. "פרובוקציה של טראמפ". צילום: עיסאם רימאווי, פלאש 90


נתניהו: לא רואה דחיפות בהצגת תוכנית השלום של טראמפ


ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לתוכניתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, באופן מסוייג, ואמר כי הוא "לא רואה דחיפות בהצגתה". על פי חדשות 10, ראש הממשלה התייחס לתוכנית במהלך ביקורו בליטא ואמר כי "זה עניין של טראמפ אם הוא רוצה לקדם את זה. מעת לעת הוא אומר דברים בעניין הזה וזה יכול לבוא, למרות שאני לא רואה דחיפות בעניין הזה. האמריקאים חושבים על זה, הם לא עיוורים, אבל אני לא יודע - כשיציעו נראה". 
 
כזכור, לפני מספר ימים התבטא הנשיא האמריקאי בנוגע לתוכנית המתוכננת, וטען כי "ישראל תשלם מחיר גבוה" במסגרתה בעקבות העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, צוות המשא ומתן של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שכולל את חתנו ג'ראד קושנר, השליח למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי והשגריר דיוויד פרידמן, עובדים על מנת ליצור תנאים לפיהם ההכרזה על תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, שזכתה לכינוי "עסקת המאה", תיעשה במקביל לנאומו של הנשיא האמריקאי בעצרת האו"ם בניו יורק.

נתניהו בפסגת המדינות הבלטיות. "כשיציעו נראה". צילום: עמוס בן גרשון, לע"מ


לכתבה המלאה

גורם צבאי בכיר סותר את דברי ליברמן: מכיר טוב את ההסדרה

למרות דבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בקיבוץ כיסופים אמש בשעות הצהריים, שם אמר שאין לו "כל קשר לסיפורי ההסדרה", גורם צבאי בכיר סתר את דבריו, ואמר כי ליברמן מודע לכל התהליכים. הגורם אמר אמש לערוץ 10 כי "שר הביטחון היה נוכח בכל הדיונים, קיבל את כל העדכונים היה שותף לכל תהליך קבלת ההחלטות רואה האת המפה המודיעינית כולל מה שאנחנו רואים על מי שהעוסקים בהסדרה, שותף למגעים עם מצרים, מודע למגעים עם קטאר ואיחוד האמירויות", והביע פליאה על דברי ליברמן מוקדם יותר.
 
כזכור, במהלך ביקורו אמש בקיבוץ שבעוטף עזה, אמר שר הביטחון: "אני לא מעורב בכל נושא ההסדרה, לא מאמין בהסדרה, ההסדרה היחידה היא המציאות בשטח. מה שראינו בימים האחרונים זה שחמאס שולט באופן מוחלט לגבי כל מה שקורה פה וכל הסיפורים על מחאה ספונטנית, הכל בשליטה המחולטת של חמאס. היה להם עניין, היה את חג הקורבן, עובדה שבימים האחרונים כל האלימות ירדה כמעט לאפס". 
 
לכתבה המלאה 


ליברמן בביקור בעוטף עזה. "היה נוכח בכל הדיונים". צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון


משרד ההגנה הרוסי: גורמים מתכננים תקיפה כימית כדי להפליל את אסד

גורמים במשרד ההגנה הרוסי מסרו הבוקר כי גורמים בסוריה מתכננים לבצע תקיפה כימית במדינה, כדי להפליל את הנשיא אסד בביצועה. הם מעוניינים כי פרובוקציה כזו, תשמש לאמריקה ולבעלות בריתה סיבה לתקוף את סוריה. דובר המשרד, האלוף איגור קונאשנקוב הסביר לסוכנות הידיעות הרוסית RT כי "התוכנית לביצוע הפעולות שנועדו כדי לעורר פרובוקציות, הועלו על ידי חמושים מחזית א-נוסרה הנמצאים במחוזי אידליב". הוא ציין כי משחתת אמריקאית הגיעה לפני מספר ימים למפרץ הפרסי. מנתונים של משרד ההגנה הרוסי עולה כי לכלי השיט יש 56 טילי שיוט. כמו כן, מטוס B-1B לנסר, מפציץ אסטרטגי סילוני על קולי, הגיע לבסיס חיל האוויר הקטארי. 

גורמים בצבא הרוסי הסבירו לסוכנות הידיעות כיצד המתקפה לכאורה אמורה להתרחש. לדבריהם, שמונה מיכליות כלור הועברו לכפר ליד העיר ג'סר א-שורור, הנמצאת במחוז אידליב. הם ציינו כי קבוצה נוספת של חמושים, שהוכנה על ידי חברת אבטחה בריטית בשם אוליב, כבר הגיעה לאזור. הם יחפשו מתנדבים מקבוצת "הקסדות הלבנות" וביחד ידמו מבצע הצלה של תושבים מקומיים שנפצעו לכאורה בפיגוע.

לכתבה המלאה

חגיגות הכיבוש של צבא אסד באזור דרעא. תקיפה אמריקאית בקרוב? צילום: רויטרס


מכת הטביעות נמשכת: גבר בן 30 טבע למוות בנהר הירדן, אדם נוסף נמצא במצב אנוש לאחר שטבע בחוף אכזיב
 
גבר בן 30 טבע אמש סמוך לשעה 22:00 בנהר הירדן בסמוך לגשר החמישה ביסוד המעלה. כוחות משטרה גדולים בסיוע מתנדבי יחידת חילוץ גולן של המשטרה הוזנקו למקום ופתחו בסריקות לאיתורו, ובשעה 02:00 לפנות בוקר לערך נמצאה גופתו במים. הוא זוהה על ידי בן משפחה. 
בתוך כך, היום בשעות הבוקר טבע גבר כבן 30 בחלקו הלא מוכרז של חוף אכזיב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה, ולאחר שהדופק חזר הוא פונה לבית החולים נהרים במצב אנוש כשהוא מונשם. פראמדיק מד"א, אדריאן אוקמפו, סיפר: "כשהגענו לחלקו הלא מוכרז של החוף ראינו על הסלעים גבר כבן 30 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. אזרחים שהיו במקום ומשו אותו מהים סיפרו לנו שהוא היה מתחת למים מספר דקות. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני על הסלעים וחיברו אותו למכשיר מיוחד שמבצע עיסויים וככה חילצנו אותו לניידת טיפול נמרץ. המשכנו ברכב את הטיפול הרפואי מציל החיים שכלל תרופות, עיסויים והנשמות וכעבור דקות ארוכות חזר הדופק והוא פונה במצב אנוש לבי"ח כשהוא מונשם."

חוף אכזיב. צילום: חן לאופולד, פלאש 90
 
תקיפת צעירים משפרעם: "אחי ניצל ממוות וודאי בזכות שני גברים שהבחינו באירוע והזמינו משטרה"

תושב קרית חיים כבן 23 ותושב נשר בן 29 נעצרו היום (שבת) בחשד למעורבות באירוע בו הותקפו בחוף הים בעיר שלושה תושבי שפרעם. על פי החשד, כאשר ישבו שלושת הצעירים בחוף, אחד החשודים ניגש אליהם. הפצועים טענו כי נשאלו האם הם ערבים. לדבריהם, החשוד עזב את המקום וחזר עם חבריו כעבור מספר דקות כשהם חמושים בשרשראות וסכינים. לאחר שהכו אותם - ברחו מהמקום. 
 
אחיו של אחד המותקפים סיפר ל"מעריב אונליין" על השתלשלות העניינים: "צעיר יהודי הגיע לחוף הים בלילה שבין חמישי לשישי, סמוך לשעה 1:00 בלילה. הוא ניגש לאחי ולחברים שלו ושאל אותם 'אתם ערבים?'. הם השיבו שכן, והוא שאל 'מה אתם עושים פה?'. אחרי שהם השיבו שהם יושבים פה הוא הלך". לדבריו, בשלב הזה הצעיר היהודי חזר עם שבעה צעירים נוספים. "הם תקפו אותם עם שלשלאות, סכינים וכל מה שהיה להם ביד", הוסיף, "הם ניצלו ממוות וודאי בזכות שני יהודים בגילאי 40 שעברו באזור והזעיקו את השוטרים". הוא אמר: "המשטרה לקחה את מצלמות האבטחה וחקרה את אחי ואת חבריו".

לכתבה המלאה 

תושב שפרעם שהותקף בחום הים בקריות. אירוע על רקע לאומני?