על רקע המצוקה הכלכלית השוררת באיראן לאחר הנסיגה של ארה"ב מהסכם הגרעין והטלת הסנקציות מצידה, הפרלמנט האיראני הדיח היום (ראשון) מתפקידו את שר הכלכלה של איראן, מסעוד קרבסיאן, זאת לאחר שבתחילת החודש הודח גם שר העבודה של המדינה. לפני כשלושה שבועות הכריזה הטלוויזיה האיראנית על מספר רפורמות כלכליות על מנת למנוע את המשך קריסת המטבע, כאשר בין השאר הוסר האיסור על סחר במטבעות חוץ, פתיחת חשבונות במטבעות קשיחים כמו דולר ויורו, וביטול ההגבלות על הכנסת המטבעות הקשיחים וזהב למדינה.



בדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" נמסר כי ההדחה מגיעה על רקע עליית המחירים במדינה והירידה בערך המטבע המקומי, ונראה כי הרפורמות שבוצעו לא נתנו את אותותיהן. על פי החוקה האיראנית, המחוקקים יכולים להדיח שרים כאשר הם רואים בכך צורך, ובקשה להדחה ניתן להגיש ברגע שיש לפחות עשרה חתימות.  
 
 

המחוקקים ביקרו גם את ביצועיו של הנשיא חסן רוחאני, ואמרו כי ניהול תקין של הממשל יכל למנוע את עליית המחירים וצמצום כוח הקנייה. רוחאני צפוי להופיע בפני הפרלמנט ב-29 לאוגוסט כדי לענות על שורה של שאלות באשר לפעולות שנוקט הממשל בניסיון לשקם את הכלכלה האיראנית.
כאמור, שר העבודה האיראני הודח גם הוא על ידי הפרלמנט עוד בתחילת החודש, וגם ראש הבנק המרכזי פוטר על ידי נשיא איראן חסן רוחאני.