נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקש מיועציו שלא לפרסם הספד מלא שבחים לג'ון מקיין, והסביר כי הוא מעדיף לכתוב ציוץ קצר במקום זאת, כך דווח הבוקר (שני) בוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, המצטט שני גורמים בבית הלבן שביקשו לשמור על עילום שם, דוברת הבית הלבן, ראש הסגל ויועצים נוספים כינו את הסנטור "גיבור". בנוסף, ההצהרה התייחסה לעברו הצבאי של מקיין, שנפל בשבי במהלך מלחמת ויאטנם, ושירת שנים רבות כטייס קרב.

מארק קורלו, ששימש בעבר כדובר של צוותו המשפטי של טראמפ, ואסטרטג רפובליקני ותיק, אמר כי "זה מזעזע". לדבריו, בזמנים כאלה היו מצפים ליותר מנשיא אמריקאי, במיוחד שהוא מדבר על מותו של גיבור אמריקאי אמיתי". מדובר בדבר תקדימי, שכן בעת מותו של נשיא לשעבר, מקובל לכתוב הצהרה רשמית המשבחת אותו. הדבר הדגיש את חילוקי הדעות הרבים בין שני המנהיגים. 

הלווייתו של מקיין תתקיים ביום ראשון הבא בבית העלמין הצבאי בעיר אנאפוליס שבמרילנד. ארונו יוצב בבית הנבחרים של אריזונה ביום רביעי, בכנסייה הבפטיסטית בעיר פיניקס למחרת ובסוף השבוע בגבעת הקפיטול בוושינגטון.
כזכור, מקיין הלך לעולמו בלילה שבין שבת לראשון, כיממה לאחר שהודיע כי הוא בוחר להפסיק לקבל את הטיפולים הכימותרפיים לגידול בראש שממנו סבל. היריבות וחילוקי הדעות בין הנשיא המכהן לבין הסנטור המנוח ידועות, כאשר מקיין אף אמר כי הוא מבקש שטראמפ לא יבוא להלווייתו וכי הוא מעוניין שאובמה ובוש יספידו אותו. 

במהלך שירותו בסנאט נחשב מקיין לנץ ביטחוני וגורם מתון כלכלית, ששיתף פעולה רבות עם עמיתיו מהמפלגה הדמוקרטית. בין השאר עסק מקיין יחד עם ג'ון קרי, ששירת גם הוא במלחמת ויאטנאם והיה סנטור מטעם המפלגה הדמוקרטית בנרמול היחסים בין ארצות הברית לווייטנאם בשנת 1994, תמך במלחמת המפרץ השנייה, התנגד באופן נחרץ להתחמשות גרעינית של איראן והיה ידיד נאמן לישראל. לעומת זאת, בשל חוויותיו בשבי, מקיין היה מהמתנגדים העיקריים לעינויים ופעל רבות להפסקתם בארצות הברית.