שגריר רוסיה בארצות הברית, אנטולי אנטונוב, אמר הבוקר (חמישי) כי הוא מודאג מהסימנים המעידים על היערכותה של ארצות הברית לתקיפות חדשות בסוריה. לדבריו, הוא אף הזהיר את וושינגטון מפני "אגרסיביות לא חוקית ונטולת בסיס". בתוך כך, משרד הביטחון הרוסי הודיע היום כי הוא יערוך תרגילים ימיים בים התיכון בין הראשון לשמונה בספטמבר, בהשתתפות 25 ספינות מלחמה ו-30 מטוסי קרב, כך דיווח סוכנות הידיעות TASS. המשרד אמר כי התרגילים יכללו תמרונים נגד ירי ממטוסים וספינות.



תקיפה אמריקאית בסוריה

לפני כחמישה ימים הזהיר בכיר רוסי את הבית הלבן שלא לבצע "צעדים לא זהירים" בסוריה, זאת בתגובה לדבריו של היועץ לביטחון לאומי האמריקאי ג'ון בולטון, שהבהיר מוקדם יותר לרוסיה כי במקרה של מתקפה כימית נוספת באזור אידליב, ארצות הברית תגיב בחריפות.



סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריאבקוב, אמר אז כי "אנחנו שומעים את האולטימטום שמגיע מוושינגטון וזה לא משפיע על נחישותנו להמשיך את מדיניותנו להשמיד לגמרי את מרכזי הטרור במדינה על מנת להחזיר את המדינה לחיים נורמליים".



בולטון הבהיר במהלך השבוע שעבר בביקורו בישראל, כי מדינתו לא תהסס לפעול במקרה של מתקפה כימית ברוסיה. "אנחנו דואגים מהאפשרות שאסד ישתמש בנשק כימי שוב ואנחנו מקווים שזה לא יקרה שוב, אבל שלא יהיה בלבול, אם המשטר בסוריה ישתמש שוב בנשק כימי אנחנו נפעל שוב", אמר בולטון במסיבת עיתונאים בירושלים.



כזכור, מחוז אידליב, בו ממוקמים מורדים ואזרחים שנמלטו מהקרבות ברחבי המדינה, נפגע במהלך החודש בגל תקיפות אוויריות של צבאו של נשיא סוריה, בשאר אסד.



שלשום דווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר כי ארה"ב הציעה לראשי המשטר הסורי נסיגה מלאה של הצבא האמריקאי משטחם בתמורה לנסיגה איראנית מלאה מדרום סוריה.