כוחות המשטר הסורי הפציצו היום (חמישי) את העיירה בדאמה, בפרבר המערבי של אידליב בצפון המדינה, תוך שימוש בזרחן. במתקפה לא היו נפגעים, כך דווח ברשת אל-ג'זירה ובדף הפייסבוק של העיירה "מהפכת החופש בבדאמה" המתנגד למשטר הסורי. לדיווחים אלה אין אישור מאף גורם עצמאי.

ארגון אל-מרסד הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, דיווח כי ב-35 חודשי התקיפה הרוסית ברחבי המדינה, נהרגו 18,000 בני אדם, בהם כ-8,000 אזרחים, שמתוכם 3,123 ילדים ונשים. לעומת זאת, ארגון זכויות אזרח סורי דיווח, כי 95 אלף אזרחים סורים "נעלמו" על ידי המשטר, והם עוברים מסכת עינויים קשה ביותר.

בתוך כך, ארגון האופוזיציה "החזית הלאומית לשחרור" דיווחה כי משטר הנשיא בשאר אסד העביר נשק כימי בחביות מדמשק לכיוון פרברי חמאה. במקביל לתקיפה, שר החוץ הסורי וליד אל-מועלם נועד היום במוסקבה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. בביקורו אמר השר הסורי: "אנו בצעד האחרון לפתרון המשבר בסוריה ולשחרור שטחיה מידי הטרור". אל-מועלם הוסיף כי "תכניתן של ארה"ב, בריטניה וצרפת נכשלה, ולכן רוצים לתקוף אותנו מחוץ למועצת הביטחון".

וליד אל-מועלם עם סרגיי לברוב. צילום: רויטרס


לברוב אמר כי "סוכם על נחיצות חזרתם של הפליטים הסורים מרחבי העולם בחזרה לסוריה. הצד הסורי עוקב יחד אתנו על האפשרות להשגת הסכם לפני המתקפה על אידליב". יש לציין, כי גם טורקיה פועלת בצינורות הדיפלומטיים על מנת למנוע מתקפה רחבה על מחוז אידליב.    

עוד אמר היום שגריר רוסיה בארצות הברית, אנטולי אנטונוב, כי הוא מודאג מהסימנים המעידים על היערכותה של ארצות הברית לתקיפות חדשות בסוריה. לדבריו, הוא אף הזהיר את וושינגטון מפני "אגרסיביות לא חוקית ונטולת בסיס". בתוך כך, משרד הביטחון הרוסי הודיע היום כי הוא יערוך תרגילים ימיים בים התיכון בין הראשון לשמונה בספטמבר, בהשתתפות 25 ספינות מלחמה ו-30 מטוסי קרב, כך דיווח סוכנות הידיעות TASS. המשרד אמר כי התרגילים יכללו תמרונים נגד ירי ממטוסים וספינות.

כזכור, לפני כחמישה ימים הזהיר בכיר רוסי את הבית הלבן שלא לבצע "צעדים לא זהירים" בסוריה, זאת בתגובה לדבריו של היועץ לביטחון לאומי האמריקאי ג'ון בולטון, שהבהיר מוקדם יותר לרוסיה כי במקרה של מתקפה כימית נוספת באזור אידליב, ארצות הברית תגיב בחריפות.