המנייה של חברת נייק ירדה היום (שלישי) במעל ל-2 אחוז בעקבות הודעתה על כך שקולין קפרניק, שחקן הפוטובול שעורר סערה כשכרע ברך במהלך ההמנון הלאומי, ישמש כפרזנטור שלה בקמפיין "פשוט תעשה זאת" (Just Do It). המהלך של חברת הספורט הצית סערה ברשתות החברתיות באמריקה, שהובילה גם לשריפת מוצרים של החברה.

גולשי טוויטר רבים העלו סרטונים ותמונות בהם הם נראים הורסים לחלוטין את פריטי הלבוש שלהם ממותג נייק, כאשר חלקם אף העלו אותם באש.
"ראשית, ה-NFL (ליגת הפוטבול האמריקאית) כופה עלי לבחור בין הספורט האהוב עלי לבין המדינה שלי", כתב בטוויטר אחד מהם, שון קלאנסי, שגם צירף וידאו בו הוא שורף נעליים של החברה. "בחרתי במדינה. ואז חברת נייק מכריחה אותי לבחור בין הנעליים האהובות עלי לבין המדינה שלי. ממתי הדגל האמריקאי וההמנון הלאומי הפכו לתוקפניים?". 

המוזיקאי ג'ון ריץ' שיתף תמונה של הסאונדמן של הלהקה, שגזר גרביים של נייק בתגובה להכרזה על קפרניק כפרזנטור של החברה. משתמשים אחרים הציגו אף הם כיצד הם משחיתים מוצרים של נייק, זורקים אותם לפח, שורפים אותם ועוד. 
"להאמין במשהו, אפילו שזה אומר להקריב הכל", נכתב בתמונה של קפרניק שפרסמה נייק במסגרת הקמפיין. קפרניק לא שיחק פוטבול מאז עונת 2016, בה כרע ברך בהמנון, בעקבות הסערה שעוררה החלטתו. את אקט המחאה הוא ביצע בעקבות אלימות שוטרים כנגד שחורים, שלטענתו לא זכתה למענה הולם. הוא זכה לתמיכתו של ג'ון ברנן, ראש ה-CIA לשעבר שטראמפ שלל ממנו את הסיווג הביטחוני בעקבות הביקורת שהשמיע עליו, שכתב כי "קולין קפרניק משך את תשומת לבנו הקולקטיבית לבעיית העוול הגזעני המתמשך באמריקה. הוא לא עשה את זה כדי לזלזל בדגל שלנו, אלא לתת משמעות למילות ההקדמה של החוקה שלנו - "במטרה ליצור איחוד מושלם יותר". כל הכבוד קולין".