בעקבות הסנקציות האמריקאיות: הריאל האיראני ממשיך בירידתו החדה והבוקר (רביעי) הגיע לשפל חסר תקדים של כ-146 אלף ריאל מול הדולר, כך לפי אתרי המט"ח. ערך המטבע האיראני נמצא בצלילה מאז החזיר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את הסנקציות על הרפובליקה האיסלאמית, בעקבות לחציו לפתוח מחדש את הסכם הגרעין מתקופת הנשיאות של ברק אובמה.

רק אמש שער החליפין בין הריאל האיראני לדולר האמריקאי עמד על 138,000, כך לפי האתר Bonbast אשר עוקב אחרי השוק הבלתי רשמי. באתרים אחרים תואר שער הריאל מול הדולר כ-146,500 או 144,000. בכל מקרה, מדובר בירידה נוספת ובביטוי נוסף לכישלון המדינה לשקם את הכלכלה שניזוקה מהסנקציות האמריקאיות.
סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים" מדווחת כי סגן שר החוץ האיראני לעניינים פוליטיים, סעיד עבאס עראקצ'י, אמר כי איראן הציבה לאיחוד האירופאי, שלא פרש מהסכם הגרעין, דד ליין עד ל-4 לנובמבר לעמוד בהתחייבויותיהם לקזז את הסנקציות האמריקאיות. לדבריו, "הודענו לאירופאים בבירור שאם האינטרסיים העיקריים שלנו בהסכם הגרעין, כלומר סוגיית מכירת הנפט, לא ימולאו, ההישארות שלנו בעסקה לא תועיל לנו יותר".

"כל עוד אנחנו יכולים למכור את הנפט שלנו, זה יהיה האינטרס שלנו להישאר בהסכם. אפילו אחרי ה-4 לנובמבר, בו ארצות הברית תטיל סנקציות נוספות, נוכל להמשיך בהסכם כל עוד נוכל למכור את הנפט".