עיתון ה"ניו יורק טיימס" פרסם אמש טור דעה של בכיר אמריקאי שהעדיף להישאר אלמוני וטען כי: "אני חלק מקבוצת התנגדות שקטה בתוך הממשל. נשבענו לעשות כל שביכולתנו כדי לשמור על המוסדות הדמוקרטיים שלנו, תוך סיכול הדחפים המוטעים של הנשיא. נעשה את זה עד שיצא מתפקידו".



עוד כתב הבכיר, כי "הנשיא עומד בפני מבחן על נשיאותו, בצורה שלא עמד בה אף מנהיג אמריקני מודרני אחר. זה לא רק מפני שהמדינה חלוקה על מנהיגותו או בגלל הבחירות לסנאט וגם לא בגלל החקירה. הבעיה היא שטראמפ לא מבין שרבים מהפקידים הבכירים בממשל פועלים בהתמדה כדי לסכל מבפנים חלק מהאג'נדה שלו ומהנטיות הגרועות שלו, ואני אחד מהם".



הבכיר האנונימי ציין כי ברצונו להבהיר ש"אנחנו לא 'ההתנגדות' הפופולרית של השמאל. אנחנו רוצים שהממשל יצליח ויחשוב שמדינות רבות שלו כבר הפכו את אמריקה לבטוחה ומשגשגת יותר. יחד עם זאת, אמר הבכיר, "אנחנו חושבים שחובתנו הראשונה היא למדינה, והנשיא ממשיך לפעול בדרך שמזיקה לבריאות הרפובליקה שלנו. זו הסיבה שרבים מהממונים שמונו על ידי הנשיא נשבעו לעשות כל שביכולתם כדי לשמר את המוסדות הדמוקרטיים שלנו, תוך סיכול הדחפים המוטעים של טראמפ, עד שהוא יעזוב את המשרד".



ב"ניו יורק טיימס" טענו כי זהותו של הפקיד הבכיר ידועה למערכת ותפקידו ייפגע באם ייחשף שמו: "אנו מאמינים כי פרסום מאמר זה באופן אנונימי הוא הדרך היחידה לספק נקודת מבט חשובה לקוראים שלנו", נכתב בעיתון. דוברת הבית הלבן שרה סנדרס פרסמה הצהרה הקוראת למחבר הטור "פחדן" ודורשת ממנו להתפטר. בתגובה לדבריו של הבכיר צייץ הלילה (חמישי) טראמפ בחשבון הטוויטר שלו את השאלה - "בגידה?" 



דבריו של הבכיר האמריקאי כאמור תומכים במה שמתואר בספר החדש על הנשיא האמריקאי שכתב העיתונאי בוב וודוורד ונקרא "פחד". בספר מתואר ממשל אשר "נמצא בהתמוטטות עצבים" או ככזה ש"מתבצעת בו הפיכה". עוד מתוארים עוזרים בכירים שנוהגים "לסלק" מסמכים רשמיים משולחנו של הנשיא כדי שהוא לא יקרא אותם ויחתום עליהם. הספר מספק על פי הנטען מבט חסר תקדים בתוך החדר, דרך עיני המעגל הפנימי הקרוב ביותר לנשיא. 



כך, למשל, מתאר וודוורד מספר מקרים בהם פקידי ממשל של טראמפ, במיוחד היועץ הכלכלי הראשי גארי כהן ומזכיר הבית הלבן רוב פורטר, הוציאו מסמכים משולחנו על מנת שלא יחתום עליהם. בין המסמכים ניתן למנות מסמך שיאפשר לנשיא להסיג את האומה מהסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה והסחר הסחר עם דרום קוריאה. וודוורד מתאר בספר את המעשים הללו כ"לא פחות מהפיכה מינהלית".



לפי הספר, טראמפ אמר לצוות שלו בנוגע לפורטר בעבר כי הוא "מפגר מנטלית", וכינה אותו "דרומי מטומטם". הספר מלא בציטוטים סוערים נוספים המיוחסים לנשיא ולעוזרים והיועצים המשרתים אותו. כך למשל, ראש הסגל ג'ון קלי קורא לו שוב ושוב "אידיוט", ואמר כי "אין טעם לנסות לשכנע אותו במשהו". שר ההגנה מאטיס אמר לעוזרו של הנשיא כי טראמפ מבין במדיניות החוץ ברמה של ילד בן 11 או 12. קודמו של קלי, ריינס פריבוס, מתאר את חדר השינה של הנשיא כ"בית המלאכה של השטן", שם טראמפ יורה ציוצים בטוויטר בשעות הבוקר המוקדמות ובסופי שבוע.



עוד פורסם בספר, כי טראמפ התכוון להתנקש בנשיא סוריה, בשאר אל-אסד. וודוורד, שבמהלך הקריירה העיתונאית שלו חשף את פרשת "ווטרגייט"  שהובילה להתפטרותו של נשיא ארצות הברית ריצ'רד ניקסון, טען בספרו כי טראמפ אמר למזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס "בוא נלך ונהרוג אותו, בוא ניכנס לשם. נלך ונהרוג הרבה מהם".



לפי ספרו של וודוורד, טראמפ התכוון לבצע את הרצח לאחר ההתקפה הכימית על אזרחים סורים באפריל 2017. בתגובה לדברים אלו, מאטיס השיב לנשיא כי הוא יתחיל לעבוד על תכנית מתאימה, אך לאחר מכן אמר לעוזר "אנחנו לא נעשה שום דבר מזה. אנחנו נהיה הרבה יותר זהירים מזה".