יש לוח זמנים לפירוק קוריאה הצפונית מנשק גרעיני. גורמי ממשל בקוריאה הדרומית אמרו היום (חמישי) כי שליט המדינה המבודדת, קים ג'ונג און, אמר להם כי בכוונתו לבצע את המהלך עליו הסכים בפסגה עם דונלד טראמפ עד לסיום כהונתו של הנשיא האמריקאי ב-2021. "קים ונשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין, ייפגשו בפיונגיאנג בעוד שבועיים וידונו בצעדים מעשיים לפירוק הנשק הגרעיני", אמר יועצו של מון לביטחון לאומי, צ'ונג אוי יונג, לאחר שנפגש עם מנהיג הצפון, שאמר לו כי האמון שלו בטראמפ לא השתנה. "הוא הדגיש שמעולם לא אמר משהו שלישי על הנשיא טראמפ", הוסיף.



היועץ אמר עוד כי קים הדגיש את הצורך בכך שארצות הברית תגיב לצעדים הראשוניים של קוריאה הצפונית, שכללו את סגירת אתר הניסויים הגרעיניים ואת המפעל לייצור מנועי טילים.


 
הפסגה בין שני מנהיגי חצי האי עשויה לחדש את המומנטום לשיחות פירוק הנשק בין פיונגיאנג לוושינגטון, שנעצר קצת לאחר שטראמפ ביטל את נסיעתו של מזכיר המדינה פומפאו למדינה בעקבות חוסר שביעות רצונו מאי ההתקדמות במגעים בין המדינות. על פי דיווח של ה"וושינגטון פוסט", שציטט שני בכירים בממשל האמריקאי, המכתב נשלח על ידי קים יונג צ'ול, סגן יו"ר הוועד המרכזי של מפלגת הפועלים של קוריאה הצפונית, אשר הוביל את סבב השיחות האחרון שבו השתתף פומפאו. 

בשבוע שעבר האשים טראמפ את סין בכך שהיא מפעילה "לחץ אדיר" על קוריאה הצפונית מכיוונה של סין, בעקבות מלחמת הסחר בין שתי המדינות. לטענתו, סין מסייעת כלכלית לקוריאה הצפונית בעקבות הסנקציות שמטילה עליה המעצמה האמריקאית. "בייג'ינג מסייעת בהעברת דלק ודשנים לקוריאה הצפונית, סיוע זה אינו מועיל". קודם לכן אמר הנשיא האמריקאי כי מערכת היחסים שלו עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און - "טובה", והוסיף כי "אנחנו במצב טוב עם קוריאה הצפונית", תוך שהוא מאשים את סין בדרדור מערכת היחסים בין המדינות והוסיף כי "ניאלץ לראות לאן זה יתקדם".


דבריו של טראמפ נאמרו יומיים לאחר ששר ההגנה האמריקאי, ג'יימס מאטיס, אמר כי ארצות הברית לא מתכננת להשעות תרגילים צבאיים נוספים עם קוריאה הדרומית. "נקטנו צעד כדי להשעות כמה מהתרגילים הגדולים כמחווה של רצון טוב לקראת הפסגה בסינגפור", אמר מאטיס. "הפעם אין לנו תכניות להשעות תרגילים". עם זאת, לדבריו, עדיין לא התקבלו החלטות לגבי תרגילים גדולים בשנה הבאה.