ארצות הברית מעבירה כל העת הודעות לאיראן שמטרתן להתחיל במשא ומתן, כך אמר היום (שבת) נשיא איראן, חסן רוחאני, בשידור בטלוויזיה הממלכתית. 

"מצד אחד הם מנסים ללחוץ על אזרחי איראן, ומצד שני שולחים אלינו מסרים בכל יום בשיטות שונות, לפיהם אנחנו צריכים לנהל איתם משא ומתן", אמר המנהיג האיראני בנאום בטהרן.



המתחים בין המדינות הגיעו לשיא חדש לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, פרש מהסכם הגרעין בחודש מאי האחרון, והטיל סנקציות מחודשות על הרפובליקה האסלאמית.



לפני כחודש המנהיג האמריקאי אף הצהיר כי במהלך חודש נובמבר יוחמרו הסנקציות, זאת לאחר כניסתן לתוקף של הגבלות חדשות בתחילת אוגוסט. הוא הסביר אז כי מדובר ב"סנקציות החמורות שאי פעם הוטלו, ובנובמבר הן אף יוחמרו לדרגה גבוהה עוד יותר". לדבריו, "כל מי שעושה עסקים עם איראן לא יעשה עסקים עם ארה"ב. אני מבקש שלום עולמי, לא פחות מזה".



עם זאת, בהודעה שפרסם טראמפ עם הטלת הסנקציות, הוא טען כי הוא עדיין מוכן לפגוש ההנהגה האיראנית בכל עת שתבחר. "יש להבהיר למשטר האיראני שיש לו בחירה: או לשנות את האיומים ואת ההתנהגות המערערת ולהשתלב בכלכלה העולמית – או להמשיך בדרך של בידוד כלכלי", אמר הנשיא האמריקאי.



הסנקציות שנכנסו לתוקף לפני כחודש הן איסור על מכירה או החזקה של שטרות אמריקאיים בידי ממשלת איראן, איסור על מסחר במתכות שונות ועל ביצוע עסקאות במטבע האיראני וסנקציות נוספות. מדובר בסנקציות שהושעו במסגרת הסכם הגרעין שנחתם ב־2015.