שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אישר כי הוא מעוניין לערוך ביקור ראשון ברוסיה, כך אמרה היום (שבת) דוברת הפרלמנט הרוסי ולנטינה מטביינקו לאחר שנפגשה עם הרודן בבירה פיונגיאנג. מטביינקו אמרה כי קים "מעוניין בשלום" לאחר הפגישה, שנמשכה למעלה משעה. היא הוסיפה כי תיזמונו ויעדו של הביקור של קים יוסכמו באמצעות ערוצים דיפלומטיים. 
"הוא אישר כי הוא מוכן לערוך ביקור רשמי ברוסיה", אמרה המחוקקת הרוסייה. "הוא אמר כי הוא לא רוצה לדחות את הביקור. הוא אמר: 'הפגישה עם נשיא רוסיה חשובה לי מאוד, עלינו לדון באסטרטגיה ובאפשרויות שיתוף הפעולה בינינו, וכן במספר נושאים חשובים על סדר היום העולמי'".
מטביינקו אמרה כי היא העבירה לשליט הצפון קוריאני מסר מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אך לא פירטה מה היה תוכנו. קים לא יוכל להשתתף בוועידה שתתקיים בעיר ולדיבוסטוק שבמזרח רוסיה בשבוע הבא, אך הוא ישלח אליה משלחת צפון קוריאנית רשמית, הוסיפה דוברת הפרלמנט הרוסי. 


ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס


קים ונשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין, ייפגשו בפיונגיאנג בעוד שבועיים וידונו בצעדים מעשיים לפירוק הנשק הגרעיני, כך אמר ביום חמישי יועצו של מון לביטחון לאומי, צ'ונג אוי יונג, לאחר שנפגש עם מנהיג הצפון. הפסגה בין שני מנהיגי חצי האי עשויה לחדש את המומנטום לשיחות פירוק הנשק בין פיונגיאנג לוושינגטון, שנעצר קצת לאחר שטראמפ ביטל את נסיעתו של מזכיר המדינה פומפאו למדינה בעקבות חוסר שביעות רצונו מאי ההתקדמות במגעים בין המדינות.

קים אמר לבכירים הדרום קוריאנים כי הוא רוצה שפירוק חצי האי הקוריאני מגרעין וסיום יחסי האיבה עם ארצות הברית יושגו עד לסוף כהונתו של הנשיא דונלד טראמפ ב-2021. הוא הוסיף כי אמונו בנשיא האמריקאי נותר "ללא שינוי". טראמפ הודה לקים על דבריו בחשבון הטוויטר שלו. "קים ג'ונג און מקוריאה הצפונית הכריז: 'אמון יציב בדונלד טראמפ'. תודה ליו"ר קים. נעשה זאת יחד!", כתב הנשיא האמריקאי.