רוסיה מתנגדת לקריאה לחברות אירופיות גדולות להחרים את איראן. סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב התייחס היום (שלישי) לסנקציות של וושינגטון על טהרן לאחר פרישתה מהסכם הגרעין ואמר כי "זו תהיה טעות מצד חברות גדולות לסרב לשתף פעולה עם איראן כדי להגן על עצמן מפני הסנקציות האמריקאיות. עוד הוסיף: "רוסיה ואיראן ימשיכו בעבודה האינטנסיבית עם סין ואירופה נגד ניסיונותיה של ארה"ב לפגוע בהסכם הגרעין".

בתוך כך, ראש תוכנית הגרעין האיראנית, עלי אכבר סאלחי, הזהיר את ישראל ואמר כי "במידה וייפגעו מדעני גרעין בארצו - ההשלכות יהיו קשות". דבריו באים לאחר שבשנים האחרונות נהרגו מדענים איראניים במספר מקרים של פיצוצים מסתוריים. באיראן הפנו אצבע מאשימה לעבר ישראל, אולם היא מעולם לא קיבלה אחריות על פעולות החיסול.
 
סאלחי הדגיש, כי תוכנית הגרעין האיראנית תהיה חזקה גם אם הסכם הגרעין בין טהרן לחמש המעצמות שנותרו בו יקרוס. "החלטת טראמפ לפרוש מההסכם מיקמה אותו ב'צד של המפסידים' בהיסטוריה", הצהיר סאלחי. "ההסכם היה יכול לסלול את הדרך לבניית אמון וביטחון שאבדו".
 
ראש הסוכנות הוסיף כי אם ההסכם יקרוס, תוכנית הגרעין של איראן תהיה "בעמדה חזקה" יותר מזו שהייתה בה לפני שנחתם ההסכם כאמור. מוקדם יותר אמר סאלחי כי "איראן השלימה את הקמתו של מתקן לבניית צנטריפוגות מתקדמות". 
 
הדברים נאמרו על רקע ההתבטאויות האחרונות מצד טהרן על הרחבת פעילות העשרת האורניום במדינה במקרה שבו הסכם הגרעין יקרוס סופית בעקבות פרישת ארצות הברית. מוקדם יותר, המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, קרא לכוחות המזוינים של ארצו להגדיל את כוחם על מנת "להרתיע את האויב". חמינאי הורה לכוחות הצבא, "הגדילו את כוחכם ככל שתוכלו מפני שעוצמתכם מרתיעה את האויב ומאלצת אותו לסגת".
 
בטקס סיום קורס קצינים של הצבא האיראני בעיר נוושאר הוסיף שליט הרפובליקה האסלאמית, כי "איראן והאומה האיראנית התנגדו לאמריקה והוכיחו כי אם אומה אינה מפחדת מאיומים של בריונים ומסתמכת על יכולותיה, היא יכולה לאלץ את המעצמות לסגת ולהביס אותן". חמינאי אמר כי "אמריקה והמשטר הציוני מנסים לבלום את עלייתה של מעצמה אסלאמית במזרח התיכון", והוסיף כי "הם יודעים כי המסר המרתק של האסלאם הוא הגנה על המדוכאים והנגזלים, ולכן הם פוחדים מהיווצרות של מעצמה המבוססת על האסלאם".
 
בהתייחסות מרומזת להפגנות נגד המשטר, חמינאי גם הזהיר את הנוער האיראני מ"ניסיונותיו הנואשים של האויב לפתות ולהשפיע" עליהם במרחב הסייבר ובמרחב הציבורי והפרטי. "האויב פעיל מאוד בתחומים רבים, מה שקורא לדריכות, אחדות והסתמכות על האל כדי להתגבר עליהם", טען שליט איראן.
 
מפקד צבא איראן, גנרל מוחמד באקרי, אמר כי "הכוחות האיראנים לא יהססו לרגע להגיב לכל תוקפנות של האויבים", והוסיף כי "למרות שארצנו סובלת מאיומים רבים, היא נחשבת המדינה היציבה והבטוחה ביותר". באקרי הוסיף, כי "האויב פוגע ביציבות באזור כדי להעניק לעצמו תירוץ להמשיך בנוכחותו, כאשר עם יד אחת הוא ממציא את קבוצות הטרור וביד השניה פועל להשמיד אותן".