משטר אסד ביצע פשעי מלחמה כשהשתמש בגז כלור בשלושה מקרים נגד המורדים בפרבר של דמשק ובאידליב, כך אומרים היום (רביעי) חוקרים של סוכנות האו"ם לזכויות אדם. דורם באו"ם אומר לרויטרס כי  שלושת האירועים האחרונים מביאים את נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה ל-39 שתועדו מאז 2013, בהם 33 המשוייכים לאסד. מבצעי ששת המקרים האחרים לא זוהו בוודאות. 

החוקרים כותבים בדוח שלהם כי שימוש בכלור כנשק אסור על פי אמנת הנשק הכימי, שאושררה על ידי סוריה, ועל פי החוק הבינלאומי. "על מנת לכבוש מחדש את מזרח ע'וטה, באפריל, ביצעו כוחות המשטר מספר תקיפות ללא הבחנה בקרב אוכלוסיה אזרחית צפופה, שכללו שימוש בנשק כימי", נכתב בדוח בהתייחסות לאירועים שאירעו בינואר ובפברואר. על פי הדוח, במתקפות נפגעו נשים וילדים, שסבלו מבעיות נשימה ונדרשו לקבלת חמצן.
עוד נאמר בדוח, כי "הוועדה מצאה כי בשני המקרים האלה, כוחות הממשלה או כאלה המסונפים אליהם, ביצעו פשעי מלחמה בשימוש בנשק אסור ומתקפות חסרות הבחנה נגד אזורים מיושבים ע"י אזרחים במזרח ע'וטה".

עוד נאמר כי הכוחות עשו שימוש בטיל קרקע-קרקע מאולתר על מנת לשגר את הכלור בשני מקרים בדומא. "התחמושת הורכבה על טילים איראניים שסופקו לצבא אסד". 
רק בשבוע שעבר אמר ג'ים ג'פרי, השליj האמריקאי לסוריה, כי יש ראיות שצבא אסד מתכוון להשתמש בנשק כימי במתקפה נגד המורדים באידליב, אולם על פי דוח האו"ם, מסתבר שזה כבר קרה בעבר - ב-4 בפברואר. "מסוקי המשטר הטילו לפחות שתי חביות נפץ שהכילו כלור באזור טליל", נכתב בדוח, שטען כי לפחות 11 בני אדם נפצעו באירוע.