סרטון שהוקלט על ידי גוגל זמן קצר לאחר ההכרזה על ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016, נחשף הבוקר (חמישי) באתר האמריקאי BreibartNews, וחשף אווירה של בהלה ומפח נפש בקרב הנהגת ענקית הטכנולוגיה בעקבות התוצאות. בקטע הווידאו המדובר, תועדו מייסדי ובכירי הארגון כשהם ממררים בבכי ונשמעים נחושים להיאבק במהלכי הנשיא.



מדובר בהקלטה של הפגישה הראשונה לאחר הבחירות, שבה השתתפו בכירי הארגון, בהם לארי פייג' וסרגיי ברין, כמו גם קנת' ווקר ואיילין נויטון. מוקדם יותר השבוע דווח כי גוגל ניסתה לפעול למען גיוס הקול הלטיני למען המתמודדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, באותה מערכת בחירות.




בסרטון המדובר מביעים חלק מהבכירים זלזול במצביעי טראמפ, ומדברים על דרכים שבאמצעותן ניתן יהיה לסכל את סדר יומו של הנשיא. אחד ממייסדי החברה, סרגיי ברין, נשמע כשהוא משווה בין תומכי טראמפ לפשיסטים ולקיצונים. הוא מסביר כי בדומה לשאר הקיצונים, מצביעי טראמפ היו מונעים מ"שעמום", מה שהוביל בעבר לפשיזם ולקומוניזם.

סגן הנשיא ליחסים גלובליים, קנט ווקר, טען, באופן דומה, שתומכיו של טראמפ עשו זאת מסיבות פופוליסטיות, וכי הם היו מונעים מ"פחד, שנאת זרים ורצון לקבל תשובות שאולי לא יקבלו לעולם".