ראש חטיבת מחקר באמ"ן לשעבר, תא"ל (במיל') אלי בן מאיר, הסביר היום (חמישי) ב-103FM את המצב הצפוי לאחר הלחימה באזור אידליב בסוריה: "כל השחקנים נלחמים על עיצוב סוריה ביום שאחרי המלחמה. ארדואן אף פעם לא אהב את בשאר אל אסד, אך בכל זאת יהיו שם הרבה ענייני כספים למען שיקום המדינה. החיכוך שהיה בין ארדואן לטראמפ קצת נשכח ולפתע ארדואן בעד העמדה האמריקאית כדי לייצר מציאות אחרת בגבול שתאפשר לו יותר חופש פעולה וזינוק לסיפור הכורדי".
רוני דניאל התייחס לדבריו: "הרושם שלי הוא שהעניין הכורדי היא ליבת התנהגותו של ארדואן והאופן בו הוא נוהג". "אני מסכים איתך", בן מאיר הוסיף, "אני חושב שארדואן מנסה למצב את עצמו כרלוונטי בסוריה וגם מול האמריקאים כדי לא לחמש את המורדים".
כשנשאל מה גבולות הגזרה של אסד ופוטין במלחמה הזו, סיפר: "כבר הבוקר הייתה תקרית ב'תרגיל הגדול ביותר ברוסיה אי פעם'. מתרחש כאן שיח הרבה יותר רחב בין רוסיה וארצות הברית סביב מגרש המשחקים באידליב. אני חושב שלא נראה בהתחלה מהלכים דרסטיים. זה ייקח זמן". 
 

על הערכות ששיקום סוריה הוא בסכום של 300 מיליארד דולרים, פירט: "תהליך שיקום המדינה על פי הערכות יימשך כעשר שנים לפחות. השחקנים היחידים שיש להם את הסכומים הללו הם האמריקאים ולפי מדיניות טראמפ הוא לא מתכוון להוציא את הכסף במקומות האלה".
"לישראל יש כאן הזדמנות", ציין לסיום, "אם ישראל תצליח בצורה מושכלת לדחוף את האמריקאים היא תוכל אולי לעצב את המציאות בסוריה באזור הגבול עם ירדן וברמת הגולן. להערכתי בתווך הקצר מה שהיה בסוריה לפני המלחמה הוא זה שיהיה אחריה. אסד כבר התחיל לגלות דברים בסוריה שהוא לא הכיר ולכן יהיה עליו לבסס מחדש את שלטונו ואת הצבא. מנגד, אותו חופש פעולה שהיה בסוריה עד כה הוא זה שישתנה ולא יהיה עוד מובן מאליו. בינתיים בשאר אסד הצליח להוכיח שהוא מסוגל לחזור ולשלוט ברוב שטחי המדינה. אזורי הגבולות בעייתיים יותר אבל בגדול - נראה שבשאר יחזיר את שלטונו".