סופת ההוריקן פלורנס הגיעה היום (חמישי) לחופי קרוליינה הצפונית והדרומית, כאשר החזאים הזהירו כי על אף שהסערה נחלשה מעט היא צפויה להשפיע על מיליוני תושבים בחוף המזרחי של ארה"ב בימים הקרובים עם גלי ענק, רוחות עזות וגשמים.
הוריקן פלורנס. קרדיט: רויטרס

היום נחלשה הסופה לדרגה 2 מתוך 5 עם רוחות בעוצמה של עד 175 קמ"ש, והלילה היא אמורה להתקרב לגבול בין קרוליינה הדרומית והצפונית. למרות היחלשות ההוריקן, החזאים הבהירו כי הסופה צפויה לנוע באיטיות רבה יותר ליד החוף ועל כן השפעותיה העוצמתיות יורגשו במשך 24 שעות לפחות לפני שתתקדם לתוך היבשה, ותתחיל להיחלש בהדרגה.

החשש העיקרי הוא מפני גלי הענק שצפויים להגיע באזורים מסוים עד לגובה של ארבעה מטרים, ועלולים למחוק לחלוטין את המבנים הקרובים ביותר לחוף. בשל כך, המשיכו הרשויות להפציר ביותר ממיליון תושבים שמתגוררים בקו החוף של שתי הקרוליינות ושל וירג'יניה לנצל את השעות הספורות שנותרו ולהתפנות מבתיהם במהירות. "זו הולכת להיות אחת המכות הקשות ביותר שפגע במדינה שלנו", אמר הנשיא דונלד טראמפ. "הגנה על החיים היא העדיפות העליונה ביותר".
 



אנשים מתפנים למקלטים בוושינגטון. צילום: רויטרס


צופים גלי ענק. חוף בקרוליינה. צילום: רויטרס


בתוך כך, ההוריקן צפוי לגרום להצפות קשות, מפולות ולשיטפונות פתע מסוכנים, כאשר מפלס המים אמור לטפס בכמה סנטימטרים בכל שעה, במהלך שלושת הימים הבאים. בסך הכל, קרוב לעשרה מיליון תושבים בארה"ב נמצאים תחת האזהרות מפני פגעי מזג האוויר, כאשר מצבי חירום הוכרזו בקרוליינה הדרומית והצפונית, וירג'יניה, מרילנד, וושינגטון הבירה ואלבמה.
תושבים רבים מיהרו להימלט בימים האחרונים למקומות מקלט, הרחק מאזורי הסכנה שליד האוקיינוס האטלנטי. "כולם מתייחסים לזה ברצינות", אמר ג'ייסון ניומן, שעזב את חוף רייטסוויל בקרוליינה הצפונית והודה כי כנראה יעבור עוד זמן רב עד שיוכל לשוב לביתו. "אני לא חושב שמישהו נשאר בחוף. אין צורך להישאר. לא יהיה חשמל, לא יהיו מים. יהיה בלגן גדול - ואז נתחיל מחדש".

מתחבאים בתוך מקלטים. צילום: רויטרס


חוף בדרום קרוליינה. צילום: רויטרס



נערכים לקראת הסופה. צילום: רויטרס