הוריקן פלורנס המשיך לגבות קורבנות לפנות בוקר (שבת), כאשר עד כה לפחות חמישה בני אדם נהרגו כתוצאה מהסערה, שממשיכה לחצות את קרוליינה הדרומית, תוך שהיא גורמת לשטפונות והרס רב. לפי החזאים, השעות המסוכנות ביותר הן שעות החשיכה, בשל הקושי להבחין במים הרבים שמציפים את הכבישים. ואולם, בימים הקרובים, לדבריהם, ההוריקן צפוי להיחלש בהדרגה.


בתוך כך, כ-300 אלף תושבים נמצאים ללא אספקת חשמל, ויותר ממאה דיווחו כי נלכדו במכוניות ובגגות הבתים, זאת עקב ההצפות הרבות, בעוד מפלס המים ממשיך לעלות. כמו כן, נרשם נזק למבנים רבים בצפון קרוליינה.  
 
אתמול חולצו 360 תושבים מניו ברן, הממוקמת כ-30 קילומטרים מהעיר מורהד שבקרוליינה הצפונית, זאת בעקבות הצפות ענק באזור. "אנחנו באים לחלץ אתכם", נכתב בחשבון הטוויטר של העירייה, "ייתכן שתאלצו לטפס לעליית הגג שלכם, אך אנחנו באים לקחת אתכם". 


צוותים רבים, שכללו מתנדבים וסירות הצלה, לקחו חלק במאמצי החילוץ. "הרוח הייתה כל כך חזקה, והגשם לא הפסיק לרדת. הרוח פגעה בבתים, עצים ותיבות דואר", סיפרה סאדי מארי הולט בת ה-67 שניצלה על ידי אחד הצוותים. 
תושבת אחרת, אשלי וואן, והחבר שלה כריס סמית, הצליחו להימלט מביתם באמצעות סירת הצלה יחד עם שני הכלבים שלהם, והותירו את דירתם כשהיא הרוסה לחלוטין. "גדלתי פה, אני אוהבת סופות הוריקן, אך זו הייתה יותר מדי עבורי", סיפרה וואן, שהוסיפה: "ייתכן שנעזוב". 

אתמול גבה ההוריקן את שני הקורבנות הראשונים - אישה ותינוק - כאשר עץ התמוטט על ביתם במהלך הסערה.  מושל צפון קרוליינה, רוי קופר, אמר לפני כיממה כי הסופה "גורמת לחורבן" במדינה. הוא הוסיף כי הוא "מודאג עמוקות לגבי חוות, בתי עסק, בתי ספר וקהילות שלמות שעלולות להימחק". דובר מטעם עיריית ניו-ברן בצפון קרוליינה, שנפגעה עד כה הכי הרבה, מסר כי כ-200 אנשים חולצו מהמקומות המסוכנים וכי כ-150 נוספים ממתינים לחילוץ. 
 
הדובר מסר כי "אנחנו רוצים שכל התושבים יידעו שאנחנו נבוא לקחת אותם. אלו שנשארו הם אנשים שמסיבה מסוימת החליטו להישאר ולהמתין לסערה". יש לציין כי העירייה נמצאת בסכנה מוגברת עקב הימצאותה בין שני נהרות, ששניהם עלו במהירות עם תחילתה של הסופה.

הצפות ענק. צילום: רויטרס
הצפות ענק. צילום: רויטרס

תושבי האזור במקלטים. צילום: רויטרס
תושבי האזור במקלטים. צילום: רויטרס

שטפונות בקרוליינה הצפונית. צילום: רויטרס
שטפונות בקרוליינה הצפונית. צילום: רויטרס