מנגקוט, הסופר טייפון שפגע בדרום מזרח אסיה, ממשיך בנתיב ההרס שלו. אחרי שפגע בפיליפינים וגרם למותם של לפחות 29 בני אדם במדינת האיים, הוא הגיע היום (ראשון) להונג קונג, שם ה"הונקים", כינוי חיבה לתושבי האי, דיווחו על הטייפון החזק ביותר הזכור להם מאז ומתמיד שירד על האי. הם נתנו לו את הדרגה המיוחדת שהמציאו עבורו +t10, (ככל שהדרגה גבוהה יותר, הטייפון חזק יותר).

רוחות עזות, עצים שנעקרו ממקומם וגדרות שעפו אל על, הן רק חלק מהמראות שנחשפו אליהם כל מי שנמצא באי הפופולרי על ידי התיירים, ש-20% מתושביו הם זרים.

ישראלים הגרים בהונג קונג דיווחו ל"מעריב" כי התושבים מסתגרים בבתים הדומים לגורדי שחקים באי הסיני, על פי הוראות הממשל, ויורדים לקומות נמוכות כדי להקטין סיכונים. את החלונות הם מצפים ביריעות ניילון מודבקות עם מסקינטייפ, כדי שאם ישברו, לא יעופו שברי החלון לכל עבר, ויפגעו ביושבי הבית.
ישראלים שהגיעו להונג קונג במטרה לטוס ליעדי המשך כמו יפן, אוסטרליה וניו זילנד, מצאו את עצמם ללא פתרון לינה. זאת מאחר שנמל התעופה הושבת בגלל "כח עליון", ומרבית חברות התעופה אינן מחויבות להלין את מעוכבי הטיסה.

פני ניסן, תיירת ישראלית, באה להונג קונג רק כתחנת מעבר ליפן. "אני נמצאת כרגע במלון נובוטל, אחרי שעברתי ממלון אחר, ולא היה מקום, היינו צריכים לעבור ברגל בסופה למלון החדש שנמצא כמה בלוקים מהקודם ,חוויה קשה באמת", סיפרה. "התחבורה לא עבדה בכלל היום. ביטלו לי את הטיסה ליפן שהיתה אמורה לצאת היום, נאלצנו להזמין טיסה חדשה לטוקיו ליום שלישי ה 18.9, אני מחזיקה אצבעות שתצא,אני חייבת כבר להגיע לטוקיו".

הטייפון בהונג-קונג. צילום: יוסי קוזי



דנה מיטל, תושבת הונג קונג נשואה ואמא לשלושה, סיפרה: "היום היה מאוד מתיש - הגג של השכן עם פרזול של ברזלים עף אלינו לחצר ופגע עם הפרזולים בגג של הבית- נפער לנו חור בתקרה בסלון. כל הבית עם גיגיות. הגגון יכול לעוף לי בכל שנייה לתוך הבית דרך החלון הגדול בסלון אם יהיה פה טייפון של 200 ק"מ. כל הכבישים חסומים ואין תנועת כלי רכב, אי אפשר לצאת עם כלי רכב בכלל".

"שביל הגישה לשכונה נחסם עם עצים שנפלו. הכל מוצף ואי אפשר להזמין בעל מקצוע. אנחנו גרים בטריטוריות החדשות ופה ממש מרגישים את הטייפון. לא היה דבר כזה בהונג קונג מעולם", אמרה מיטל.