ארגון "מוקד המעקב הסורי לזכויות אדם" תיעד את מותם של למעלה מ-113 חיילים איראנים בחודשיים האחרונים בסוריה כתוצאה מ"תקיפות ישראליות" על עמדות, מחסני אמצעי לחימה ומשגרי טילים. ארגון זכויות האדם, היושב בלונדון, דיווח היום (שני) על ממצאיו. 
תיעוד של התקיפה בדמשק
התקיפות בוצעו במספר אזורים ברחבי סוריה מאז תחילת חודש אפריל. היעדים שהותקפו כללו עמדות ליד נמל התעופה של דמשק, מחסני אמצעי לחימה בעיר בניאס ובהרי מוסאייף בחוף הסורי, בסיס של משמרות המהפכה האיראניים בנמל התעופה של חלב, יעדים באזור דיר אל-זור ליד הגבול עם עיראק, ובקוניטרה ליד הגבול עם ישראל.

הארגון תיעד גם את מותם של 28 חיילי משטר ואנשי מיליציות סורים. מאז מרץ 2011, מועד תחילת מלחמת האזרחים במדינה, הארגון תיעד למעלה מ-8,000 לוחמים שאינם סורים שנהרגו בצדו של המשטר, רובם שיעים שנלחמו תחת דגל משמרות המהפכה של איראן. לפחות 1,665 מחבלי חיזבאללה נהרגו עד כה במלחמה, לפי הארגון הסורי.  



תקיפה ישראלית בסוריה. צילום: רויטרס
תקיפה ישראלית בסוריה. צילום: רויטרס



כזכור, הצבא הסורי סיכל "תוקפנות ישראלית" ליד נמל התעופה של דמשק, כך נטען בשבת בסוכנות הידיעות של המשטר. "מערכות ההגנה האווירית שלנו סיכלו תוקפנות טילים ישראלית", כך אמר מקור צבאי סורי לסוכנות סאנ"א. לא דווח על נפגעים באירוע. המקור מסר כי חלק מהטילים יורטו, אולם חלק אחר נפל באזור שדה התעופה.



באחד הדיווחים בתקשורת המזוהה עם האופוזיציה נמסר כי ישראל שיגרה שבעה טילים לעבר מחסן אמצעי לחימה שהגיעו לאחרונה לסוריה. עדי ראייה ביריד הבינלאומי המתקיים בדמשק סיפרו כי הם ראו "להבות" בשמי הלילה. דוברת של צה"ל אמרה בתגובה לרויטרס: "אנחנו לא מגיבים לדיווחים זרים".