מספר פיצוצים נשמעו הלילה (שני) בשמי העיר לטקיה שבסוריה, כך עולה מדיווחים בטלוויזיה הסורית. בערוץ אל איחבארייה מדווחים על "תוקפנות ישראלית" שכוונה כלפי עיר הנמל. לפי אחד הדיווחים, האתר שהותקף בעיר הנמל הוא ״מוסד התעשייה הטכנית״. לפי דיווח אחר, נגרמה הפסקת חשמל בעיר כתוצאה ממתקפה על מספר יעדים באזור.
בתקשורת הערבית דווח כי הופעלו מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה, ויורטו מספר טילים. תקיפה נוספת דווחה מאוחר יותר בעיר חומס וכן בעיר הנמל טרטוס. כמו כן, מקור צבאי סורי מסר לסוכנות הידיעות סאנ״א כי "הטילים שוגרו מהים לעבר לטקיה". מקור צבאי סורי טען כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה. 

ייתכן כי אחד היעדים היה בסיס חמימים - בסיס המשמש את חיל האוויר הרוסי שמשתמש בכמה ממתקני שדה התעופה הסורי באסל אל-אסד, שנגיש לאנשי צבא רוסים בלבד. הבסיס נועד לשמש כמרכז האסטרטגי של המבצע הרוסי בסוריה ולפני כשלוש שנים הוצבה בו מערכת ההגנה האווירית S-400, אשר על פי הדיווחים הופעלה הערב בפעם הראשונה באופן מבצעי. דובר הפנטגון שון רוברטסון הכחיש כי ארצות הברית עומדת מאחורי התקיפה. "אני יכול לומר באופן חד משמעי שזה לא אנחנו", אמר רוברטסון לעיתונאית האמריקאית קרלה באב.

בתוך כך, דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של צה״ל תקף מחבלים שהתקרבו בתנועה חשודה לעבר הגדר בדרום רצועת עזה והניחו חפץ חשוד בסמוך אליה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על שני הרוגים בתקיפה.
מוקדם היום יותר דווח כי "מוקד המעקב הסורי לזכויות אדם" תיעד את מותם של למעלה מ-113 חיילים איראנים בחודשיים האחרונים בסוריה כתוצאה מ"תקיפות ישראליות" על עמדות, מחסני אמצעי לחימה ומשגרי טילים. ארגון זכויות האדם, היושב בלונדון, מסר היום את ממצאיו. 

 
התקיפות בוצעו במספר אזורים ברחבי סוריה מאז תחילת חודש אפריל. היעדים שהותקפו כללו עמדות ליד נמל התעופה של דמשק, מחסני אמצעי לחימה בעיר בניאס ובהרי מוסאייף בחוף הסורי, בסיס של משמרות המהפכה האיראניים בנמל התעופה של חלב, יעדים באזור דיר אל-זור ליד הגבול עם עיראק, ובקוניטרה ליד הגבול עם ישראל.
בתוך כך, ביום שבת נטען בסוכות הידיעות הסורית הרשמית כי הצבא הסורי סיכל "תוקפנות ישראלית" ליד נמל התעופה של דמשק. "מערכות ההגנה האווירית שלנו סיכלו תוקפנות טילים ישראלית", כך אמר מקור צבאי סורי לסוכנות סאנ"א. לא דווח על נפגעים באירוע. המקור מסר כי חלק מהטילים יורטו, אולם חלק אחר נפל באזור שדה התעופה. 
 
באחד הדיווחים בתקשורת המזוהה עם האופוזיציה נמסר אז כי ישראל שיגרה שבעה טילים לעבר מחסן אמצעי לחימה שהגיעו לאחרונה לסוריה. עדי ראייה ביריד הבינלאומי המתקיים בדמשק סיפרו כי הם ראו "להבות" בשמי הלילה. דוברת של צה"ל אמרה בתגובה לרויטרס: "אנחנו לא מגיבים לדיווחים זרים".