משלחת המודיעין המצרי, בראשות גנרל אחמד עבד אל-חאלק והקונסול עבדאללה שחאדה, עזבה היום (שבת) את עזה וחזרה למצרים לאחר שהגיעה לשיחות ברצועה. המשלחת אמרה שארגון חמאס מקשיח עמדות וכי הוא לא מנסה לעצור את המשך הפרחת בלוני התבערה, והפגיעה בתשתיות בגדר המערכת לאורך הרצועה מול ישראל. בתוך כך, בלוני תבערה שהופרחו מעזה גרמו לשריפה ביער כיסופים. כוחות כיבוי הגיעו למקום.
  
המשלחת המצרית נכנסה לרצועת עזה בעקבות לחץ ישראלי על מנת לעצור את הפרחת הבלונים והפגיעה בגדר מעזה. גורמים פלסטינים ברצועה מסרו, כי המשלחת הביאה עמה שני איומים: הראשון מישראל, שאם המצב יימשך - לא יהיה מנוס מהסלמה צבאית. האיום השני מהרשות הפלסטינית, לפיו יש להעביר את השלטון ברצועה לידי הרשות לפני נאומו של אבו מאזן באו״ם, אחרת הסנקציות עליה יימשכו.
כזכור, חייל צה"ל נפצע באורח קל אמש כתוצאה מפגיעת רסיס במהלך עימותים בין חיילים לפלסטינים בגבול רצועת עזה, ופונה לקבלת טיפול בבית החולים. בתוך כך, במהלך המהומות, שבמהלכן התקהלו כ-10,000 פלסטינים במספר מוקדים לאורך הגדר, נהרג צעיר פלסטיני בשנות ה-20 לחייו, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני, שדיווח על כ-320 נפגעים. לנוכח האירועים, מסרו בצה"ל, בוצעו מספר תקיפות באמצעות כלי טיס של צה"ל במרחב צפון הרצועה.

מחבלים משגרים בלוני תבערה בעזה. צילום: רשתות ערביות
מחבלים משגרים בלוני תבערה בעזה. צילום: רשתות ערביות

 
לפי דובר צה"ל, במהלך המהומות השליכו המפגינים מטענים ורימונים, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. כמו כן, בוצעו מספר ניסיונות חציה של גדר המערכת, כאשר מנגד לוחמי צה״ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. מוקדם יותר פרצו שתי שריפות ביער שוקדה וביער בארי שבעוטף עזה, כתוצאה מבלוני תבערה. בכוחות הביטחון מסרו כי בלוני תבערה לא מעטים נראו היום בשעות אחר הצהריים בשמי יישובי העוטף.