סגן התובע הכללי האמריקאי, רוד רוזנשטיין, הכחיש הלילה (שבת) כי "פעל" להקליט בחשאי את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לאחר שה"ניו יורק טיימס" דיווח אתמול כי הוא הציע לעשות זאת כחלק ממהלך להדיח את הנשיא. "מעולם לא פעלתי או הוריתי להקליט את הנשיא וכל הצעה כי קראתי להדחת הנשיא היא שקרית לחלוטין", אמר רוזנשטיין לפי דיווח ב"דה היל".
הדיווח ב"טיימס" הסתמך על מזכרים שכתב ראש הבולשת בפועל דאז, אנדרו מקייב, בשנה שעברה, לאחר שיחות שקיים עם רוזנשטיין. מקייב פוטר על ידי משרד המשפטים בחודש מרץ, לפני שפורסם דוח של המבקר הכללי של המשרד שקבע כי הוא שיקר לחוקרי FBI על הדלפות שביצע לתקשורת. חבר מושבעים כונס מאז על מנת לבחון אם יש להגיש נגדו כתב אישום.
רשת CNN דיווחה כי המזכרים הועברו ממקייב לצוותו של התובע המיוחד רוברט מולר. רוזנשטיין עצמו אחראי ישירות על חקירת מולר מתוקף תפקידו כסגן התובע הכללי. ועדת המשפט של בית הנבחרים הודיעה אתמול כי היא מתכוונת לזמן אליה את המזכרים שכתב מקייב.


אנדרו מקייב. צילום: AFP
אנדרו מקייב. צילום: AFP

 
כזכור, השיחה בין רוזנשטיין ומקייב התקיימה לאחר שטראמפ פיטר את ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, במאי 2017. הצעד בא לאחר שרוזנשטיין המליץ בפני הנשיא לפטר את קומי, וזאת בשל הדרך שבה ניהל את חקירת שרת האימיילים הפרטי של הילרי קלינטון. אך לאחר הפיטורים החליט רוזנשטיין למנות את ראש הבולשת לשעבר רוברט מולר לתובע מיוחד שיחקור את ההתערבות הרוסית בבחירות 2016.
הנשיא טראמפ התייחס לדיווח בעצרת שקיים במיזורי הלילה, והבטיח להיפטר מ"הצחנה" בבולשת ובמשרד המשפטים. "תראו מה נחשף במשרד המשפטים וב-FBI", אמר טראמפ. "יש שם אנשים רעים. אתם רואים מה קורה ב-FBI, כולם הלכו. אבל יש שם צחנה מתמשכת ואנחנו הולכים להיפטר גם ממנה". 

דונלד טראמפ. צילום: AFP
דונלד טראמפ. צילום: AFP