שר ההגנה הרוסי מסר היום (שני) במסיבת עיתונאים כי "במהלך השבועיים הקרובים, תועבר לסוריה מערכת הגנה אווירית מסוג S-300, שתשפר את יכולות ההגנה שלהם". עוד נמסר בהודעה כי "במהלך שנת 2013 ישראל ביקשה לעכב את מסירת המערכת לצבא אסד, ביחד עם חיילים שהוכשרו להפעיל ולטפל בה. השינוי במצב לא נגרם באשמתנו".
מערכת ההגנה האווירית S-300 היא מערכת מודרנית יחסית, המסוגלת לפגוע במטרות במרחק של עד 250 קילומטרים, בעוד שהמערכות הנמצאות כיום בשימוש בסוריה לא מסכנות את המטוסים הישראלים התוקפים בשטחה. כמו כן, הצבא הרוסי יספק מערכות שליטה חדשות וטובות יותר עבור מערך ההגנה האווירי הסורי. בהודעה נמסר כי "מדובר בכלים אשר סופקו עד כה רק לצבא הרוסי. הדבר יאפשר שילוב נכסים צבאיים של שתי המדינות ויבטיח זיהוי עתידי של מטוסים רוסים על ידי המערכות". סביר להניח כי המערכת תצליח לחשוף את המטוסים הישראלים שעד כה לא נחשפו. 
הדבר השלישי שיועבר לסורים הוא הצבת גלאים אלקטרו מגנטיים על קו החוף הסורי. המערכות צפויות להשפיע על המערכות האלקטרוניות ועל מערכות המכ"ם של המטוסים התוקפים מטרות בשטח סוריה. שר ההגנה הרוסי הוסיף: "אמצעי הלחימה החדשים נועדו 'לקרר את המצב הלוהט כיום' וכן למנוע סכנה לחיילים ולאנשי הצבא המוצבים בסוריה". הוא סיכם כי "במידה והדבר לא ישפר את המצב, הצבא הרוסי יפעל בהתאם למצב".
 
בתוך כך, לשכת נשיא סוריה דיווחה כי שני המנהיגים שוחחו גם על הסכם אידליב והמתווה ליישומו. אסד הביע תנחומים באוזני פוטין, והדגיש כי ״הקצינים הרוסים הגיבורים סייעו לכוחות הסורים במלחמה בטרור״. במהלך השיחה, פוטין הדגיש שישראל אחראית להפלת המטוס, והודיע לנשיא הסורי כי מוסקבה תעביר מערכת S-300 לדמשק. כמו כן, גורמים בקרמלין אמרו כי היחסים עם ישראל ייפגעו בעקבות הפלת המטוס. עם זאת, גורם במועצה לביטחון לאומי של רוסיה אמר כי כיום "אין איום של עימות מזוין בין רוסיה לישראל".