רוד רוזנשטיין, סגן התובע הכללי בארצות הברית, שעל פי הניו יורק טיימס הציע להקליט את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כדי להדיחו על בסיס של אי התאמה לתפקיד, צפוי להיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כדי לדון בעתידו במשרד המשפטים, כך אמרה היום (שני) דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס. בנוסף לכך ציינה הדוברת כי השניים קיימו "שיחה ארוכה אודות הפרסומים האחרונים בתקשורת". טראמפ עצמו העיר כי מטרת הפגישה היא לבדוק עם רוזנשטיין "מה קורה".



מוקדם יותר פורסם באתר אקסיוס כי רוזנשטיין הודיע לראש הסגל בבית הלבן ג'ון קלי על כוונתו לעזוב את תפקידו. על פי הדיווח,רוזנשטיין פנה לקלי והודיע לו מילולית על כוונתו להתפטר, וזאת מתוך הנחה שאם לא יעשה כן, הוא יפוטר על ידי הנשיא. עם זאת, על פי הוול סטריט ג'ורנל מקורות בבית הלבן הכחישו את הדיווח.



סגן התובע - שמתוקף תפקידו ומכיוון שהתובע הכללי ג'ף סשנס פסל עצמו מלדון על ענייני הקשרים בין טראמפ לבין רוסיה, הוא האחראי לחקירות נגד טראמפ - הופיע במזכרים שכתב ראש הבולשת הפדרלית בארה"ב, ה-FBI, כמי שפעל להקליט בחשאי את טראמפ כחלק ממהלך להדיח את הנשיא תוך כדי הסתמכות על התיקון ה-25 בחוקה, שקובע שהקבינט יכול להדיח נשיא מכהן על רקע אי כשירות, דבר שרוזנשטיין עצמו הכחיש.



לא הספיק לפטר? דונלד טראמפ, צילום: AFP
לא הספיק לפטר? דונלד טראמפ, צילום: AFP



הדיווח ב"טיימס" הסתמך על מזכרים שכתב ראש הבולשת בפועל דאז, אנדרו מקייב, בשנה שעברה, לאחר שיחות שקיים עם רוזנשטיין. מקייב פוטר על ידי משרד המשפטים בחודש מרץ, לפני שפורסם דוח של המבקר הכללי של המשרד שקבע כי הוא שיקר לחוקרי FBI על הדלפות שביצע לתקשורת. חבר מושבעים כונס מאז על מנת לבחון אם יש להגיש נגדו כתב אישום.



רשת CNN דיווחה כי המזכרים הועברו ממקייב לצוותו של התובע המיוחד רוברט מולר. רוזנשטיין עצמו אחראי ישירות על חקירת מולר מתוקף תפקידו כסגן התובע הכללי. ועדת המשפט של בית הנבחרים הודיעה אתמול כי היא מתכוונת לזמן אליה את המזכרים שכתב מקייב.



כזכור, השיחה בין רוזנשטיין ומקייב התקיימה לאחר שטראמפ פיטר את ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, במאי 2017. הצעד בא לאחר שרוזנשטיין המליץ בפני הנשיא לפטר את קומי, וזאת בשל הדרך שבה ניהל את חקירת שרת האימיילים הפרטי של הילרי קלינטון. אך לאחר הפיטורים החליט רוזנשטיין למנות את ראש הבולשת לשעבר רוברט מולר לתובע מיוחד שיחקור את ההתערבות הרוסית בבחירות 2016.