סערת השופט ברט קוואנו אינה נרגעת: מועמדו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבית המשפט העליון, הכחיש הלילה (שלילשי) בראיון לרשת 'פוקס ניוז' את הטענות נגדו באשר לתקיפות מיניות שביצע בעבר. "מעולם לא תקפתי מינית אף אחת - לא בתיכון או בכל פעם אחרת. תמיד התייחסתי לנשים בכבוד", אמר קוואנו.
עוד הוסיף כי הוא לא מתכוון להסיר את מועמדותו וציין כי הנשיא עומד לצדו למרות ההאשמות. "לא אתן להאשמות שווא להסיט אותנו מתהליך המינוי. אני יודע שהנשיא טראמפ יעמוד לצדי. הוא קרא לי אחר הצהריים ואמר כי יעשה זאת", הדגיש השופט.
כזכור, סטודנטית שלמדה עם קוואנו באוניברסיטת ייל האשימה אתמול כי המועמד לבית המשפט העליון חשף את איבר המין שלו בפניה, עדות שמגיעה ימים ספורים לפני שכריסטין בלייסי פורד צפויה להגיע לסנאט לשימוע על טענותיה שקוואנו תקף אותה מינית בעת שהיו בתיכון. ה"ניו יורקר" חשף שלשום את טענותיה של דברה רמירז (53), שלפיהן הוא תחב את איבר מינו לתוך פניה ללא הסכמתה במהלך מסיבת שתייה בשנת הלימודים הראשונה שלהם בייל ב־1983/84. לטענתה, קוואנו צחק עליה אחרי המקרה והיא בטוחה שמדובר במועמד לעליון על אף הזמן שחלף. "אני חושבת שיש צורך בחקירה של הבולשת", אמרה.

 

לפי הדיווח, לפחות שני סנאטורים דמוקרטים כבר החלו לבחון את הטענות של רמירז. הסנאטורית דיאן פיינסטיין אף קראה ליו"ר הרפובליקני של ועדת המשפט של הסנאט צ'אק גראסלי להשהות את כל ההליכים לקראת מינויו של קוואנו לבית המשפט העליון. "אני קוראת להפנות את הטענות החדשות לחקירת הבולשת", הצהירה.
 
הטענות של רמירז מצטרפות להאשמה של בלייזי פורד, פרופסור לפסיכולוגיה מקליפורניה, שהאשימה כי קוואנו ניסה לתקוף אותה מינית במהלך מסיבה בעת שלמדו בתיכון בשנת 1982. מחרתיים היא תגיע לוועדת המשפט של הסנאט לדיון פתוח כדי לספק את גרסתה מול הסנאטורים, כשגם קוואנו יגיע להציג את עמדתו בדיון הדרמטי שיועבר בשידור ישיר.
 
קוואנו הכחיש בתוקף כבר אתמול את ההאשמות החדשות. "האנשים שמכירים אותי יודעים שלא התרחש שום דבר כזה או שאמרתי דברים כאלה", אמר. "מדובר בהכפשה, חד וחלק". הוא הוסיף כי הוא מצפה להופעתו בפני הוועדה ביום חמישי כדי "להגן על שמי הטוב ועל המוניטין של דמותי שבניתי כל חיי מול האשמות של הרגע האחרון".
 
הנשיא דונלד טראמפ, שבסוף השבוע תקף את פורד בטוויטר, התייצב גם אתמול מאחורי קוואנו. "הוא אדם מרשים ואני איתו כל הדרך", אמר לעיתונאים באו"ם. "כך צריך להיות - ייתכן שמדובר באחד הדברים הכי בלתי הוגנים ובלתי צודקים שיכולים לקרות למועמד כלשהו. כשאנשים יוצאים אחרי 36 שנה ו־30 שנה ומעולם לא הזכירו את זה - לדעתי זה פוליטי לחלוטין". גם בבית הלבן האשימו כי מדובר ב"קמפיין השמצה מתואם" מצד הדמוקרטים.
 
בנושא נוסף, לאחר שנודע כי סגן התובע הכללי רוד רוזנסטיין הוזמן לבית הלבן אתמול בשעות הערב, העריכו מרבית אתרי החדשות כי הסיבה לזימונו היא רצונו של טראמפ לפטרו. רק אחרי שהסתיימה הפגישה בין השניים, התברר כי רוזנסטיין לא פוטר והשניים אמורים להיפגש שוב מחרתיים. למרות זאת, על פי הערכות של גורמים שונים, סגן התובע הכללי, שעל פי דיווח ב"ניו יורק טיימס" הציע בשנה שעברה להקליט את השיחות עם הנשיא ואף להדיחו באמצעות התיקון ה־25 לחוקה, יפוטר כבר בימים הקרובים. טראמפ עצמו, שלא הסתיר בשנה האחרונה את כעסו על רוזנסטיין, שאחראי על חקירת רוסיה־גייט, ציין כי עדיין לא קיבל החלטה מאחר שאין בידיו "את כל העובדות".