מתקפה משולבת: היועץ האמריקאי לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, נשא נאום לוחמני במיוחד במהלך הלילה (רביעי), בו הוא תקף את איראן ואיים על מפקד משמרות המהפכה קאסם סולימאני שלא לבחון את ארצות הברית. במהלך מפגש עם קבוצת לחץ אמריקאית שקוראת לקו קשוח מול איראן, אמר היועץ לביטחון לאומי כי ארה"ב "תשתמש בכל כלי שיש ברשותה" כדי לרדוף את סולימאני, והוסיף כי קצינים איראנים שהיו מעורבים בפגיעה בחיילים אמריקאים, ישלמו מחיר כבד על מעשיהם.



"ימי החסינות של טהרן הסתיימו", אמר בולטון והוסיף, "המשטר הרצחני ותומכיו ישלמו מחיר יקר אם לא ישנו את דרכיהם". בולטון פנה בשלב זה לאיראן ואמר "אני רוצה להיות ברור, אנחנו מסתכלים, ואנחנו נרדוף אתכם". במקביל לכך, התייחס מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו לתוכנית האירופאית לעקוף את הסנקציות על איראן, והביע אכזבה על מדיניות האיחוד האירופי.



"לצערי, רק אתמול גיליתי בהפתעה ואכזבה כי הצדדים הנותרים בהסכם הגרעין עם איראן הודיעו כי הם מקימים מערכת תשלומים מיוחדת כדי לעקוף את הסנקציות האמריקאיות", אמר פומפאו והוסיף, "זהו אחד המהלכים המזיקים שאפשר לעשות לשלום אזורי וגלובלי. בעזרת שיומר ההכנסות של המשטר האיראני, אתם מבצרים את מעמדה של טהרן כיצאנית מספר אחת של טרור", אמר מזכיר המדינה.