סגן שר החוץ הסורי פייסל מקדאד אמר היום (רביעי) כי "הגעתה של מערכת ההגנה האווירית S-300 תגרום לישראל לחשוב פעמיים לפני שתתקוף שוב בסוריה". בראיון לסוכנות הידיעות הסינית "שינחואה", שנערך בדמשק, ציין מקדאד כי ייעשה שימוש במערכת "רק במידה וסוריה תותקף". 
"ישראל התרגלה לתקוף בסוריה פעמים רבות באמתלות שונות, וכעת היא תצטרך לחזור ולשקול מחדש לפני שתתקוף אותנו שוב", הוסיף. מקדאד הדגיש כי "התוקפנות בשטח סוריה היא תוקפנות המכוונת נגד כל הכוחות הנאבקים בטרור בסוריה". הוא נשאל האם להערכתו ישראל תמצא דרכים אחרות לתקוף את סוריה לאחר קבלת המערכת, והשיב: "תנו לישראלים לנסות, ואנחנו נגן על עצמנו כמו שעשינו בעבר".

טיל s-300. צילום: רויטרס
בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו צפוי להיפגש היום בניו יורק עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על רקע המשבר בין מוסקבה לירושלים. במוקד השיחה צפויים השניים לדון בדרכים למנוע העברת נשק מתקדם לסוריה. הפגישה תימשך כשעה וחצי, ומקורות אמריקאיים אמרו ל"מעריב־השבוע" כי היא תעסוק באיראן, בסוריה, בפלסטינים ובנושאים אחרים המעסיקים את שתי המדינות.

המקורות צופים שתשרור אווירה טובה במפגש בין שני המנהיגים, שמעריכים איש את רעהו, ובמיוחד לאור העובדה כי טראמפ תומך בעמדת ישראל שעל איראן ושלוחותיה לצאת מסוריה. ראש הממשלה צפוי להיפגש גם עם מנהיגי צרפת, פולין, גואטמלה ומצרים. 
 
העיתון הרוסי “איזבסטיה" דיווח אתמול כי בשדה התעופה הרוסי בסוריה נחת מטוס מצויד במערכות לוחמה אלקטרונית. לפי הדיווח, המערכות נועדו לשבש את פעולות המכ"ם של כלי הטיס התוקפים בסוריה, כחלק משדרוג יכולות הלוחמה האלקטרונית במדינה בעקבות הפלת המטוס. העיתון ציטט בכיר בממשל הרוסי שמסר כי מוסקבה תשלח ארבע סוללות של מערכות S־300 לסוריה בשבועיים הקרובים ואף ייתכן שמספר זה יגדל.