נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר הבוקר (רביעי) כי מדינתו תמשיך לייבא גז טבעי מאיראן למרות הסנקציות האמריקאיות שהוטלו על טהרן. מלבד זאת, הוא טען כי נשיא סוריה, בשאר אסד, לא יכול להישאר יותר בשלטון, והעריך כי לא ניתן להגיע לשלום באזור כל עוד הוא מכהן בתפקידו. 

בהתייחס להסכמות שהושגו ביחס לאידליב, אמר: "קבוצות קיצוניות חמושות החלט לעזוב את האזור המפורז שבאזור אידליב". על סוגיית הכומר האמריקאי, אנדרו ברונסון, המוחזק בטורקיה, הוסיף: "בית המשפט ולא פוליטיקאים יחליטו על גורלו". 

בנאומו באו"ם אתמול תקף הנשיא הטורקי את התנהלות ארה"ב, והצהיר כי אנקרה "לא יכולה לשתוק לנוכח השימוש בסנקציות ככלי נשק", זאת כאשר המדינה נמצאת במבוי סתום מול ארה"ב בכל הקשור למו"מ ביחס לגורלו של הכומר הנוצרי. "אף אחד מאתנו לא יכול לשתוק על ביטול שרירותי של הסכמים מסחריים, ושימוש בסנקציות כלכליות כמו בנשק", אמר ארדואן

אתמול שלחה טורקיה כוחות צבא לאידליב בפעם הראשונה מאז חתימת ההסכם על אזור מפורז בין מוסקבה לאנקרה. על פי הדיווח של פעילים בטוויטר, הכוחות הגיעו למחוז אידליב ותצפתו על האזור מהר שחבא בצפון חמאה, כאשר רוב הנשק הכבד נותר על הגבול. כמו כן, מל"טים טורקיים חגו באזור בו נמצאים חמושים המזוהים עם אנקרה.



בינתיים, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח, כי מאז ההסכם שנחתם בין רוסיה לטורקיה נרשם שקט באזור אידליב, חמאה, לטקייה וחלב, וכי לא דווח על ירי ארטילרי מצד כוחות המשטר או תקיפות נגד חיילי צבא סוריה מצד האופוזיציה החמושה.



יממה לפני כן נרשמו תקריות ירי בציר נחשבא בהר הכורדים שבפרברי לטקייה הצפוניים, בין כוחות המשטר והמיליציות המזוהות עמו מצד אחד, לבין המפלגה האסלאמית הטורקמנית המזוהה עם טורקיה מצד אחר.