ממדי אסון הצונאמי באינדונזיה הולכים ומתבהרים. היום (שלישי) דיווחו הרשויות במדינה כי מספר ההרוגים בטרגדיה עלה ל-1,234 וההערכות הן שהמספר יעלה עוד יותר כשצוותי החילוץ יצליחו להגיע לכל הלכודים והנעדרים. בתוך כך, גם העדויות מאזור העיר פאלו, שנפגעה קשות באסון הטבע מוסיפות להגיע. 


פרנץ דמון, כתב שידורי חוץ שמשדר מאינדונזיה, היה באזור הצונאמי ורעידת האדמה, וסיפר לשעה הבינלאומית ב"כאן ב'" על שאירע. 



"מזג האוויר היה מצוין, היה אמור להתקיים יריד חגיגות בעיר פאלו, אליה הגעתי כדי לסקר את האירוע", סיפר דמון. "הייתי במרחק של 2-1 ק"מ מהחוף, במקום בו נערך היריד. ואז, בשעה 18:00, זה קרה. האדמה לא זזה רק ימינה או שמאלה, אלא גם למעלה למטה".

"ברחנו לחניון, ואחרי 10 דקות עמדנו באמצע הרחוב והתפללנו לקבל אינפורמציה על מה שקרה, לא היתה דרך לקבל מידע. חלק מהאנשים אמרו שאמור לבוא צונאמי, חלק אמור שלא, לא היה מידע אמין, אף אחד לא ידע. החלטנו ללכת לגבעה שנמצאת 9 ק"מ מהעיר. עלינו על אופנוע, ואז נגמר הדלק, אז הלכתי ברגל חמישה ק"מ וישנתי לילה שלם בחוץ". 
"בדרך לגבעה", מספר דמון, "לאורך כל הדרך ראינו סופרמרקט מתמוטט, אנשים צועקים ומתפללים. היינו מחוץ לחנות כלבו, וראינו שהקרובים צרחו עליהם - 'צאו החוצה', ואז הגיעה עוד רעידה והחנות קרסה לחלוטין. זאת היתה חוויה נוראית. לאורך כל השעות לא קיבלנו התראת צונאמי. לא היתה אזהרה בכלל. כמובן שגם לא היה חשמל". 
"הגעתי למלון בדרך, והייתי בהלם לראות עד כמה הוא נפגע. אף אחד לא היה שם. מצאתי רק גופות מסביב למבנה, אז החלטתי ללכת לשדה התעופה. את כל הדרך הזאת עשיתי ברגל, ופשוט ישבתי בחנייה של שדה התעופה וחיכיתי לטיסה הראשונה לג'קארטה". 
על המצב העגום במדינה אמר דמון: "מספר ההרוגים עוד יטפס באלפים. ראיתי אלפי אנשים על החוף שרצו לחגוג את הפסטיבל, בגלל שהמשטרה חסמה את הכניסה לחוף לאופנועים ולמכוניות, אז יש שם אלפים נוספים שעוד לא נמצאו".