פעילים ברשתות החברתיות בסוריה פרסמו תמונה חדשה של אסמה, רעיית נשיא סוריה בשאר אסד, חודשיים לאחר שחשפה כי נאבקת בסרטן השד.
על פי הפעילים, התמונה מראה את אסד כשהיא עם כיסוי ראש וגופה חלש, כנראה עקב הטיפול הכימותרפי. הפרסום עורר תגובות מעורבות ברשת, בדומה לכל דיווח שנוגע למחלתה של אסד. 

התגובות היו מעורבות, בין איחולי החלמה לבין אלה שכתבו שזו נקמת האל עקב הרג מאות אלפי סורים על ידי בעלה במהלך שבע וחצי שנות המלחמה האזרחית שקרעה את המדינה. ״זוהי נקמת האל״, כתב תאמר טורקמני. במקביל כתבו אחרים, ״אוהבים אותך, גברת היסמין״, ״תלחמי במחלה כדי לחגוג איתנו את השחרור של סוריה, כפי שהבטחת״, ועוד. 

גולש אחר הוסיף: "אשתו של הרוצח בשאר אסד מקבלת טיפול כימי ומבינה מה זה, אותו חומר כימי שבאמצעותו תקפו אזרחים והרגו אלפי ילדים, גברים ונשים". על פי הדיווחים, היא יכלה לטוס לקבל טיפול רפואי ברוסיה, אך בחרה לקבל טיפול בבית חולים צבאי במדינה. לדבריה, אסד עשתה זאת "לאור סולידריות עם האזרחים הסובלים מהמצור".

כזכור, לפני כחודשיים, סוריה הודיעה בדיווח רשמי, באמצעות ציוץ בטוויטר, על מחלתה של "האישה הראשונה של סוריה", הלוא היא אשתו של נשיא סוריה בשאר אסד, אסמא אל-אסד, בסרטן השד. בתמונה שצורפה לדיווח נראים הזוג, בשאר ואסמה, ישובים זה לצד זה ומחייכים, בעוד היא עוברת את הטיפול הכימותרפי הראשון בסדרת הטיפולים אליה היא נכנסת.
 
לצד התמונה פורסמה ההצהרה הבאה: "בכוח, נאמנות ובאמונה, גב' אסמה אל -אסד התחילה את השלב הראשוני של הטיפול בגידול ממאיר של השד שהתגלה מוקדם. אנו מאחלים לגברת אסמה החלמה מהירה". סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר הסורי דיווחה כי אסמה מקבלת את הטיפול באחד מבתי החולים הצבאיים בדמשק. על פי אחת ההערכות הלא רשמיות מדובר בבית החולים הצבאי "תשרין".