כוחות ההצלה באינדונזיה יפסיקו ביום חמישי את החיפושים אחר גופות קורבנות רעידת האדמה והצונאמי באי סולאווסי, כך נמסר היום (ראשון) מהסוכנות למצבי חירום במדינה. ההודעה באה לאחר שמניין ההרוגים ברעידת האדמה בעוצמה 7.5 ובצונאמי שהיא גרמה לו עלה ל-1,763. מאות גופות נמצאות ככל הנראה בתוך הריסות בניינים בעיר פאלו ובשכונות שבהן הקרקע הפכה לביצה טובענית בדרום העיר. "החיפושים ייפסקו ב-11 באוקטובר", אמר דובר הסוכנות למצבי חירום פורוו נוגרוהו. "קורבנות שלא נמצאו מוכרזים כנעדרים". הוא הוסיף כי יתכן שחיפושים קטנים יימשכו אך חיפושים בקנה מידה גדול עם כוח אדם גדול וציוד כבד ייפסקו.  
הצונאמי באי סולוואסי - אינדונזיה

בכירים במדינה אמרו כי מספר הנעדרים עומד על למעלה מ-5,000. שכונות שלמות נעלמו באסון הטבע ונקברו תחת כמויות עצומות של בוץ והריסות, מה שמקשה להעריך את מספר הנעדרים. ביום שבת מצאו כוחות החילוץ 34 גופות באתר בודד. 

ההרס באינדונזיה. צילום: רויטרס
ההרס באינדונזיה. צילום: רויטרס
 
"מה הטעם בכל מקרה? בשלב זה כבר לא ניתן יהיה לזהות אותם אפילו", אמר אונדרה, שאיבד את אשתו ובנותיו בצונאמי שהכה בפאלו זמן קצר לאחר רעידת האדמה, על הפסקת מאמצי החילוץ. הוא מצא את גופותיהן של אשתו ובתו הבכורה אך הוא עדיין מחפש את בתו הצעירה, בת שנתיים. "אני לא רוצה שהיא תרגיש שאבא שלה לא ניסה למצוא אותה. נשמתי לא תוכל לנוח", הוא אמר בעת שהתפלל מעל קבר אחים על ראש גבעה.