עיתונאית בולגרית שעסקה בסיקור וחקירת פרשות שחיתות, בין היתר של קרנות האיחוד האירופי, נרצחה במחוז רוס וגופתה נמצאה על גדות נהר הדנובה. התובעים במדינה אמרו כי גופתה של ויקטוריה מרינובה בת ה-30 נמצאה בפארק במחוז במהלך השבת, ושר הפנים מלאדן מרינוב הודיע כי מדובר במקרה אכזרי של אונס ורצח.

לדברי שר הפנים, אין כל ראיות המצביעות על כך שהרצח קשור לעבודתה של מרינובה ולא היה כל מידע על כך שאיימו עליה. ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב, אמר לכתבים כי הוא "משוכנע שזה עניין של זמן עד שהרוצח יימצא. הקרימינולוגים הטובים ביותר נשלחו למחוז, בואו לא נלחץ עליהם. כמות גדולה של DNA הושגה". המשטרה צפויה לחשוף מאוחר יותר היום פרטים נוספים על התקרית.
התובע האזורי של מחוז רוס גרגורי גיאורגייב אמר כי "מותה נגרם על ידי מכות חזקות שקיבלה בראשה וגם כתוצאה מחנק. הטלפון שלה, מפתחות המכונית, משקפיים וחלק מבגדיה היו חסרים".

מרינובה היא העיתונאית השלישית שנרצחה באיחוד האירופי השנה, והרביעית החל משנת 2017. כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי מרינובה עסקה לאחרונה, עם עיתונאים בולגרים נוספים, בחקירה עיתונאית על שחיתות בחברות המעורבות בפרויקטים במימון האיחוד האירופי, המנוהלים על ידי הרשויות המקומיות.
בולגריה מדורגת במקום ה-111 מתוך 180 מדינות במדד חופש העיתונאים של "עיתונאים ללא גבולות", נמוך יותר מכל חברה אחרת באיחוד האירופי ואף נמוך יותר ממדינות אחרות במערב הבלקן, שחלקן מועמדות להתקבל לחברות באיחוד האירופי. בחודש אוקטובר 2017 מאות עיתונאים בולגרים מחו במרכז העיר סופיה כנגד איומיו של סגן ראש הממשלה ולרי סימונוב כנגד ערוצי התקשורת הגדולים במדינה, אותם האשים ב"קמפיין השמצה מאסיבי" נגדו.