עונת ההוריקנים לא פוסקת, וכעת, כחודש לאחר הוריקן "פלורנס" צפוי הוריקן "מייקל", העומד כעת על דרגת עוצמה מספר 1, להתחזק עד מחר לעוצמה 3, ולפגוע בפלורידה עוד השבוע, כך דיווח הערב (שני) המרכז הלאומי להוריקן בארה"ב. הסופה נמצאת כרגע כ-145 ק"מ מצפון-מזרח לקוזומול, האי המקסיקני, והיא צפויה לעבור את המפרץ המזרחי של מקסיקו עד יום שלישי בלילה, ולעבור מעל אדמת פלורידה לקראת יום רביעי. 



בתוך כך, צווי פינוי וסגירות בתי הספר הוצאו הערב בפלורידה, ומושל פלורידה, ריק סקוט, הכריז על מצב חירום ביותר מ-20 מחוזות לאורך המדינה. סקוט ייעץ לתושבי חוף המפרץ להתכונן לצווי פינוי אפשריים, וכן הכין כ-5,000 חיילי משמר לאומי בכוננות. "אוזל לנו הזמן, היום הוא היום לקבוע תכנית, כי מחר יכול להיות מאוחר מידי. זה קריטי שתדאגו לעצמכם, למשפחה שלכם ולעסק שלכם, בעוד ההוריקן מתקרב אלינו", פרסם סקוט בדף הטוויטר שלו. 

כאמור, על אף שהסופה עומדת כעת על עוצמה 1 היא עלולה להתחזק ולעלות לעוצמה בדרגה 3 עוד ביומיים הקורבים. לאחר שתגיע לפלורידה, צפויה הסופה להמשיך צפונה ולהגיע אל קרוליינה הדרומית והצפונית, שכזכור, עדיין מתאוששות מפגיעת הוריקן פלורנס בחודש שעבר. 

נזקי הוריקן פלורנס בצפון קרוליינה. צילום: רויטרס

 
כזכור, הוריקן "פלורנס" גרם לנזקים ולהצפות רבות במדינות קרוליינה, וכן גבה את חייהם של מעל 30 בני אדם. בעקבות הסופה, נהרות עלו על גדותיהם והציפו אזורים שלמים במהירות, כמו כן, מאות אלפי בני אדם נותרו ללא אספקת חשמל, בעוד שכוחות חירום והצלה פעלו לפנות עצים ועמודי חשמל ולחלץ לכודים באזורים המוצפים.

"זה נראה כמו פצצה שהתפוצצה פה", סיפר אחד התושבים בניו ברן, שבצפון קרוליינה, שביתו גם הוקף במים. "הכל מסביבנו מתחת למים. אני חושב שנצא מזה רק עוד הרבה זמן".