דובר המשלחת האיראנית לאו"ם, אלירזה מיריוספי, הגיב להתפטרותה של שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי ואמר כי היא הביאה לנזק לאו"ם ומדינתה. "השריף החדש בעיר כבר לא כאן. אנחנו לא יודעים מי או מה היא הייתה, אבל היא הייתה בעיה רצינית באו"ם עם ההצהרות השקריות שלה וגרימת הבידוד שלה לארצות הברית", כתב בטוויטר.



היילי, הגישה מוקדם יותר את התפטרותה מהתפקיד הבכיר לידי הנשיא דונלד טראמפ. על פי דיווחים בארה"ב, הצוות הקרוב של היילי הופתע מההתפטרות, ולא ידע על כך מראש. טראמפ קיבל את ההתפטרות והודה להיילי, שצפויה לעזוב את התפקיד לקראת סוף השנה האזרחית, והוא יודיע על מחליפה בעוד כשבועיים או שלושה. 




שנתיים שבהן היא כיהנה בתפקיד, התמקדה היילי במלחמה נגד העוינות לישראל באו"ם, היא הודתה בעבר על חילוקי דעות עם הנשיא בנוגע למספר נושאים. רק לפני שבועיים נפגשה היילי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת ביקורו בעצרת האו"ם, והאחרון הודה לה על "הגנתה המדהימה על ישראל". היילי הייתה מעורבת גם במדיניות האמריקאית במזרח התיכון, והייתה מהתומכים העיקריים בקיצוץ הסיוע לסוכנות אונר"א.
היילי, הhיתה בעבר מושלת קרוליינה הדרומית, ונחשבה כאמור לתומכת אדירה של ישראל, עם שלל פעילויות במהלך כהונתה, כולל הובלת קו תקיף כנגד איראן, וזכתה לתשבוחות רבות על כך ש"קרעה את הצביעות מעל האו"ם". היא גם הובילה את יציאתה של ארצות הברית מהוועדה לזכויות אדם. בעקבות היחס הצבוע שישראל ספגה שם. היא מונתה לתפקיד לפני כמעט שנתיים, בנובמבר 2016, ושמה את הנושא הכלכלי, ואת התרומה של ארצות הברית לאו"ם על השולחן, כשהיא מאיימת בקיצוצים.