תחקיר דוקומנטרי מיוחד שישודר ב-i24News חושף את היחס של החברה הצרפתית ליהודים שחיים בתוכה ומצביע על מלחמה נגד הדמוקרטיה שמתחוללת באמצעות כלים דמוקרטיים. יהודי צרפת אומרים לעצמם שזה לא המקום בו הם רוצים לגדל את ילדיהם. שריל אספורטס חנני, שעלתה לישראל לפני 15 שנה מצרפת סיפרה בתכניתה של אילה חסון ב-103FM על המצב בצרפת.

"אמנם צרפת היא מדינה סוציאלית שנותנת המון הטבות לאזרחיה, אך האנטישמיות היא אחת החסרונות המשמעותיים במדינה", אמרה אספורטס בפתח דבריה, והסבירה: "החיים שם הם לא חיים. חוויתי את האנטישמיות הזו מפי המוסלמים שהשתלטו על המדינה. מאז שעזבתי את המדינה זה רק הלך והתעצם".


"למדתי בבית ספר יהודי בצרפת", סיפרה, "אחותי יצאה מבית הספר והותקפה באלימות על ידי שלוש מוסלמיות ונזקקה לטיפול בבית החולים. באחד השיטפונות הגדולים שהיו במרסיי היה לנו ביטוח, אך כל עורך דין סירב להגן עלינו בגלל שאנחנו יהודים. אמרנו לנו את זה בפנים".

"יש לי חברות שעדיין מתגוררות בפריז ואני שומעת מהן סיפורים דומים, אך אני מבינה מדוע הן נשארות שם", הוסיפה. "קשה לקום ולעזוב את האימפריה בצרפת כשהתעסוקה בישראל היא מורכבת לעולים חדשים. סיר הפרנסה שם, וקשה להתחיל את הכל מבראשית בשלב כזה בחיים".

עם זאת, הוריה, לטענתה, עדיין מתקשים להתרגל לחיים בישראל: "הוריי בכל זאת עשו את הצעד ועזבו אימפריה גדולה שהייתה להם, עזבו את המשפחה והחברים בצרפת ובאו לישראל. חיינו כמו מלכים בצרפת ועלינו לישראל מתוך ציונות, אך הורי עדיין לא מוצאים את עצמם".