בעוד שבממלכתו ממשיכים להכחיש כי נרצח, העולם סוער סביב פרשת היעלמותו של איש התקשורת מריאד, ג'מאל חשוגי, שנעלם לאחר שנכנס לקונסוליה הכללית של מדינתו באיסטנבול. ד"ר אורי גולדברג התייחס היום (חמישי) בתוכנית "הקבינט הביטחוני" עם רוני דניאל, אלון בן דוד ויואב לימור ב-103FM להתנהלותה של סעודיה: "אפשר להקביל את המקרה למעשיו של פוטין שמחסל את אויביו ומראה כך את עוצמתו אך אפשר גם לראות את האירוע הזה גם כסממן לחולשה בו המלך מרגיש מאוים".

כשנשאל אם חשיפת המקרה יכולה לערער את שלטונו של המלך השיב: "חשיפת הרצח יכולה לערער את שלטונו של המלך הסעודי מבחוץ כי העולם הולך ומתרחק מהסעודים. הסעודים באים לעולם לא טוב כבר זמן רב. למרות ההתחלה המבטיחה של בן סלמן והרפורמות שביצע, הוא נתפס לעולם כבעיה לאחר שנכשל בכל מהלך משמעותי שעשה. אפילו טראמפ תובע ממנו תשובות ובנאום שנתן דאג לזלזל במלך".

על הרצח סיפר: "העיתונאי שנרצח היה כותב טורים בוושינגטון פוסט שבארצות הברית וזכה לתמיכה של האליטות הדמוקרטיות הממלכתיות לאחר שחשף עניינים הקשורים למשפחת המלוכה הסעודית. חשוב לזכור שסעודיה, עוד לפני שהיא אימפריית רשע, היא קודם כל אימפריית חושך. אף אחד לא יודע מה קורה שם. כנראה שהעיתונאי היה מקורב והיו לו מקורות לחשוף את הדברים ולכן חוסל".

"בעיני הטורקים הרצח נתפס כטעות גדולה מאוד. זה קרה במדינה שלהם", ציין, "במזרח התיכון של היום, היכולת להיראות כמו הבחור הקשוח בחצר בית הסוהר, שאיש לא מסוגל להררביץ לו, יכולה להיות משמעותית. כשבא צוות של מחסלים ומבצע אופרציה שכזו בתוך הבית שלך זה גורם לך להיראות חלש. זה בוודאות לא משדר עוצמה".

"סעודיה הולכת והופכת לנטל", סיכם, "גם הרפובליקנים וגם הדמוקרטים נמצאים כל כך עמוק בכיס הסעודים. אם סנטור כמו מרקו רוביו, שקשה לומר שיש לו אומץ ציבורי יוצא דופן, מרגיש מספיק בטוח לומר שהגיע הזמן לחקור את התנהלות סעודיה, זה אומר שהאקלים הציבורי השתנה. הפוליטיקה האמריקאית מתהפכת על הסעודים".