החקירה הטורקית על היעלמותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוגי חשפה הקלטות שתועדו על ידי שעון האפל שלו, המעידים על כך שהוא עונה ונרצח, כך דיווח היום (שבת) העיתון הטורקי "דיילי סבאח". "הרגעים שבהם חשוקגי נחקר, עונה ונרצח נמצאים בזיכרון של השעון, נכתב בדיווח, בו נאמר גם כי השעון סונכרן עם האייפון שלו, שארוסתו נשאה מחוץ לקונסוליה באיסטנבול.
שני בכירים טורקים אמרו בעבר לסוכנות רויטרס שחשוגי ענד שעון אפל שחור כשנכנס לקונסוליה שהיה מחובר לטלפון נייד שהשאיר בחוץ. עם זאת, לא היה ברור אם נתונים משעונו של חשוגי היו יכולים להיות מועברים לטלפון שלו בחוץ, או איך היו יכולים החוקרים לשחזר את התיעוד בלי לקבל את השעון בעצמם.

העיתון, שציטט "מקורות מהימנים במחלקת המודיעין המיוחדת" בדיווח שלו, אמר כי חשוגי ככל הנראה הפעיל את ההקלטה במכשיר הטלפון לפני שנכנס לקונסוליה. עוד נכתב, כי סוכני המודיעין הסעודיים הבינו לאחר מותו כי הטלפון מקליט, והם השתמשו בטביעת האצבע שלו כדי לפתוח אותו, למחוק קבצים מסוימים, אך לא את כולם. ההקלטות נמצאו לאחר מכן בטלפון שלו.

במקביל לכך, התייחס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להיעלמות העיתונאי ואמר כי אם יתברר כי אכן סעודיה רצחה את חשוגי בקונסוליה באיסטנבול, ריאד תשלם על כך באופן כבד.  בראיון לתוכנית 60 דקות של רשת CBS, אמר הנשיא כי ארה"ב "תחקור את העניין לעומק, ויהיו עונשים חמורים". כשנשאל האם ההוראה לרצח (אם ניתנה) ניתנה על ידי יורש העצר מוחמד בן סלמן, אמר טראמפ כי "אף אחד לא יודע עדיין, אבל כנראה שנצליח לגלות. אני אכעס מאוד אם זה אכן מה שיתגלה". עם זאת הבהיר טראמפ כי ביטול חוזים צבאיים עם סעודיה היא לא אופציה, וזאת מכיוון שהוא לא רוצה לפגוע במקומות עבודה בארה"ב.

ארוסתו הטורקייה של חשוגי, חדיג'ה ג'נגיז, וחברו הקרוב סיפרו לאחר היעלמותו כי הוא נכנס לקונסוליה הסעודית ביום שלישי כדי לקבל מסמכים הקשורים בגירושיו, כך שיוכל להינשא בשנית. לדברי הארוסה, היא חיכתה לו מחוץ לקונסוליה, וכשהבינה שהוא אינו עומד לצאת – הזעיקה את המשטרה.

הפגנות למען העיתונאי הסעודי. צילום: רויטרס


אתמול פרסם עיתון הוושינגטון פוסט כי בכירים בטורקיה העבירו למקביליהם האמריקאים סרטונים והקלטות, שלטענת אותם הבכירים מוכיחים שהעיתונאי הסעודי הגולה נרצח בקונסוליה הסעודית. על פי גורמים ששמעו את ההקלטות, אפשר לשמוע בהן את קולו של חשוקג'י ושל אנשים נוספים שמדברים ערבית, את חקירתו, העינויים שעבר ולבסוף את הרצח.

הפרשן הפוליטי הסעודי נחשב אחד האופוזיציונרים ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, אם כי הוא תמך בו במאמריו ב"וושינגטון פוסט" בעניין המאבק בשחיתות. ביקורתו נגד המשטר נגעה למלחמה בתימן ולמעצרם של פעילי זכויות אדם. "זו הייתה ביקורת לגיטימית לגמרי, שלא סיכנה את המשטר", כתבו פעילים ברשתות החברתיות. אחד מהם הצביע על כך כי תמיכתו של חשוגי בנסיך אחמד בן עבד אל־עזיז הגולה בלונדון, האיש המקובל ביותר על משפחת המלוכה לרשת את המלך סלמאן, היא שחרצה את גורלו. יחסיה של טורקיה עם סעודיה ועם מדינות אחרות במפרץ מתוחים מאז יוני 2017, אז ניתקו מדינות המפרץ את יחסיהן עם קטאר בטענה שהיא מעורבת בטרור, ואילו טורקיה התייצבה לימינה של דוחא.